Mercedes verwijst Hamilton-claim van Russell naar de prullenbak

Mercedes kende geen succesvol weekend in Bahrein, want George
Russell en Lewis Hamilton kwamen door koelingsproblemen niet verder
dan de vijfde en zevende plaats. Het team had ongetwijfeld op meer
gehoopt, zeker omdat de testdagen goed verliepen. De Zilverpijlen
pasten in 2023 het concept van de bolide radicaal aan en proberen
daar met de W15 op voort te borduren. Tijdens de testdagen en
kwalificatie zag het er, vooral qua betrouwbaarheid goed uit. Het
zeropod -concept werd vervloekt en volgens Russell is de nieuwe
auto een betere basis. De Brit stelde tegenover onder meer
RacingNews365 alleen wel dat de W15 vooral om Hamilton gebouwd is.
"Ik denk dat Lewis en ik veel werk in de gewenste richting hebben
gestoken. Uiteraard is de auto vooral op basis van de wensen van
Lewis ontwikkeld, omdat hij zo veel ervaring heeft." "De cockpit is
verder naar achteren geplaatst, de sidepods zijn op Red Bull
gebaseerd en we hebben een iets ander stuurhuis. Het is goed dat
het team daar naar heeft geluisterd, maar we moeten zien of dat
zich in rondetijden vertaalt." Allison spreekt Russell tegen Daar
is technisch directeur James Allison het niet mee eens. Volgens het
kopstuk, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de W15, wordt er
altijd naar de wensen van beide coureurs geluisterd. "Elk jaar
proberen we de auto sneller te maken met alle middelen die we tot
onze beschikking hebben. De coureurs geven hun input en we doen ons
best om daar rekening mee te houden." Toch mag de rol van Russell
en Hamilton niet overdreven worden, stelt Allison. "Ze spelen maar
een kleine rol in de beslissing over de richting van de auto. Bijna
alle factoren die een rol spelen in de snelheid van de auto, hebben
niets te maken met waar een coureur wil zitten."

Top Headlines

Oudere Top Headlines