Newey stomverbaasd door megazege Verstappen
De naaste belager van Max Verstappen tijdens de GP van Bahrein was
teamgenoot Sergio Perez. De Mexicaan eindigde als tweede en gaf 22
seconden toe. Nummer drie Carlos Sainz volgde op 25 seconden en het
gat naar de rest van het veld was maar liefst 40 tellen. Daarmee
blijkt de RB20, die radicaal veranderd werd ten opzichte van de
vorig jaar zo dominante RB19, een schot in de roos te zijn.
Architect van beide wagens is Red Bull-topontwerper Adrian Newey.
Na de race geeft hij bij Viaplay de credits aan het personeel. "Op
de eerste plaats het hele team: het engineering team, iedereen
achter de wagen en alle mensen in de fabriek in Milton Keynes. Ze
hebben geweldige inzet getoond om de wagen zo hier te krijgen en om
de prestaties te leveren zoals we die in de race konden leveren",
blijft Newey bescheiden. Onverwachts De Brit was natuurlijk blij
met de maximale score in de eerste GP van het seizoen voor Red
Bull, maar geeft aan dat hij het ook niet helemaal aan had zien
komen. "Het gat dat we hadden was onverwacht, omdat we tijdens de
vrije trainingen niet helemaal tevreden waren met de wagen. Maar
het kwam allemaal goed in de race." Gaat de concurrentie nu
andermaal de wagen van Red Bull onder een vergrootglas leggen,
vraagt David Coulthard aan Newey. "Het is een competitieve sport en
alle teams zullen kritisch naar hun eigen wagens kijken om te zien
hoe ze die kunnen verbeteren. Maar iedereen kijkt natuurlijk ook
naar elkaar, dat is gewoon natuurlijke evolutie."
teamgenoot Sergio Perez. De Mexicaan eindigde als tweede en gaf 22
seconden toe. Nummer drie Carlos Sainz volgde op 25 seconden en het
gat naar de rest van het veld was maar liefst 40 tellen. Daarmee
blijkt de RB20, die radicaal veranderd werd ten opzichte van de
vorig jaar zo dominante RB19, een schot in de roos te zijn.
Architect van beide wagens is Red Bull-topontwerper Adrian Newey.
Na de race geeft hij bij Viaplay de credits aan het personeel. "Op
de eerste plaats het hele team: het engineering team, iedereen
achter de wagen en alle mensen in de fabriek in Milton Keynes. Ze
hebben geweldige inzet getoond om de wagen zo hier te krijgen en om
de prestaties te leveren zoals we die in de race konden leveren",
blijft Newey bescheiden. Onverwachts De Brit was natuurlijk blij
met de maximale score in de eerste GP van het seizoen voor Red
Bull, maar geeft aan dat hij het ook niet helemaal aan had zien
komen. "Het gat dat we hadden was onverwacht, omdat we tijdens de
vrije trainingen niet helemaal tevreden waren met de wagen. Maar
het kwam allemaal goed in de race." Gaat de concurrentie nu
andermaal de wagen van Red Bull onder een vergrootglas leggen,
vraagt David Coulthard aan Newey. "Het is een competitieve sport en
alle teams zullen kritisch naar hun eigen wagens kijken om te zien
hoe ze die kunnen verbeteren. Maar iedereen kijkt natuurlijk ook
naar elkaar, dat is gewoon natuurlijke evolutie."
