Wolff verdedigt Hamilton na incident met Sargeant

Als je naar de tijdenlijst kijkt, zou je zeggen dat Mercedes een
goede dag kende in Saoedi-Arabië. George Russell reed naar de
tweede plaats in de tweede vrije training en was maar twee tienden
langzamer dan Fernando Alonso. Toch zijn de Zilverpijlen nog niet
heel optimistisch. Russell en Lewis Hamilton waren niet tevreden
met het gedrag van de auto, vertelt Toto Wolff tegenover Sky Sport
. "Als je naar de coureurs luistert, hoor je dat de auto niet
perfect is en dat ze balans- en stuiterproblemen hebben", stelt
Wolff. "Ze hebben geen zelfvertrouwen, maar ik denk dat dat voor
iedereen geldt op dit moment. Dat hoor je op de verschillende
radio's. De auto wordt steeds sneller qua rondetijden en daarom
moeten we goed nadenken wat we voor de kwalificatie doen." Set-up
Vooral Hamilton was aan het klagen over de achterkant tijdens de
tweede training. Wolff onderstreept dat Russell en Hamilton met
verschillende set-ups reden. "We rijden met twee totaal
verschillende set-ups en het is gebleken dat het bij Lewis totaal
niet werkt. Dat gaan we veranderen richting de kwalificatie." Maar
waar komt dat stuiteren toch weer vandaan? "Men legt de auto weer
lager en lager en maakt hem stijver en stijver, omdat je dan snel
bent. Het is het thema van de laatste jaren. Wie de auto laag bij
de grond kan afstellen, is snel." Hamilton kende geen vlekkeloze
sessie. De Brit reed Logan Sargeant flink in de weg en kwam goed
weg met een waarschuwing. Wolff denkt aan een communicatiefout. "Ik
heb het moment gezien, maar ik weet niet of Lewis het bericht kreeg
dat Sargeant eraan kwam. Het was in elk geval gevaarlijk en het had
een flinke crash op kunnen leveren. Maar niemand doet dat expres en
vooral Lewis niet." Overigens had Wolff daar gelijk in, want
Hamilton kreeg slechts een waarschuwing en Mercedes een boete van
15.000 euro. De Oostenrijker denkt dat er een spannende
kwalificatie aan zit te komen. "Het is lastig te zeggen waar we
staan. Ik denk dat acht auto's heel dicht bij elkaar zullen zitten.
Er zit misschien opnieuw maar drie tienden tussen die posities."

Top Headlines

Oudere Top Headlines