Russell doet pijnlijke Mercedes-constatering: "Concurrentie wordt niet sneller, maar wij langzamer!"
Na twee races in 2024 moet George Russell het doen met slechts 18
punten. Een vijfde plaats in Bahrein en een zesde plek in
Saoedi-Arabië, verder kwam de beste Mercedes-man tot nu toe niet.
Een solide race van de Brit in Djedda, maar hij finishte natuurlijk
niet op de plek waar hij wilde eindigen. "Dat is een goede
evaluatie", zo zegt Russell tegen verschillende media waaronder
RacingNews365. "We zijn nog steeds heel erg bezig om de auto te
begrijpen, want we hebben het ware potentieel de afgelopen twee
weekenden op bepaalde momenten wel laten zien. Tijdens de eerste
vrije training, meteen vanuit de pitbox, konden we bovenin de
tijdenlijst meedoen en tijdens de tweede oefensessie stonden we op
de tweede plek in Saoedi-Arabië. Maar in beide weekenden is de pace
weggevallen. De concurrentie is ons niet voorbijgegaan, maar wij
zijn langzamer geworden. We moeten begrijpen hoe dat kan. En de
marges zijn zo ontzettend klein tussen met McLaren, Aston Martin en
onszelf, met Charles Leclerc een klein beetje daarvoor", zo legt
Russell uit. Mercedes had in het raceweekend in Djedda last van een
stuiterende auto, maar er zou zomaar meer aan de hand kunnen zijn
met de W15. "Dat kan zomaar en ik denk dat er meer aan de hand is.
Deze auto's zijn zo complex en dat kunnen we koppelen aan de
banden, die zijn ook heel moeilijk te begrijpen", zo legt de Brit
uit. Tot slot, hoe kijkt Russell naar de verhoudingen na de eerste
twee races? "Als je Red Bull buiten de vergelijking laat, zit het
allemaal best dicht bij elkaar. Relatief gezien is het best compact
met een aantal teams, met uitzondering van Red Bull."
punten. Een vijfde plaats in Bahrein en een zesde plek in
Saoedi-Arabië, verder kwam de beste Mercedes-man tot nu toe niet.
Een solide race van de Brit in Djedda, maar hij finishte natuurlijk
niet op de plek waar hij wilde eindigen. "Dat is een goede
evaluatie", zo zegt Russell tegen verschillende media waaronder
RacingNews365. "We zijn nog steeds heel erg bezig om de auto te
begrijpen, want we hebben het ware potentieel de afgelopen twee
weekenden op bepaalde momenten wel laten zien. Tijdens de eerste
vrije training, meteen vanuit de pitbox, konden we bovenin de
tijdenlijst meedoen en tijdens de tweede oefensessie stonden we op
de tweede plek in Saoedi-Arabië. Maar in beide weekenden is de pace
weggevallen. De concurrentie is ons niet voorbijgegaan, maar wij
zijn langzamer geworden. We moeten begrijpen hoe dat kan. En de
marges zijn zo ontzettend klein tussen met McLaren, Aston Martin en
onszelf, met Charles Leclerc een klein beetje daarvoor", zo legt
Russell uit. Mercedes had in het raceweekend in Djedda last van een
stuiterende auto, maar er zou zomaar meer aan de hand kunnen zijn
met de W15. "Dat kan zomaar en ik denk dat er meer aan de hand is.
Deze auto's zijn zo complex en dat kunnen we koppelen aan de
banden, die zijn ook heel moeilijk te begrijpen", zo legt de Brit
uit. Tot slot, hoe kijkt Russell naar de verhoudingen na de eerste
twee races? "Als je Red Bull buiten de vergelijking laat, zit het
allemaal best dicht bij elkaar. Relatief gezien is het best compact
met een aantal teams, met uitzondering van Red Bull."
