Dominant Red Bull kijkt met verbazing naar concurrentie: "Hadden meer uitdaging verwacht"
Dominant Red Bull rekent zich nog niet rijk: "Gaan nog naar
traditionele circuits" Waar Jake Dennis normaal gesproken zijn
kunsten in de Formule E vertoond, is hij ook ontwikkelingscoureur
bij Red Bull. De regerend kampioen in de elektrische raceklasse
mocht vorig jaar in Abu Dhabi in de RB19 stappen en mocht zo
ervaring opdoen op de baan, waar hij normaal gesproken zijn rondjes
in de simulator rijdt. Het jaar 2024 begon goed voor Red Bull met
bijna het maximaal aantal punten. De eerste twee 1-2's van het jaar
zijn inmiddels een feit, alleen reed Charles Leclerc in Djedda de
snelste raceronde waardoor dat ene puntje niet naar de Oostenrijkse
renstal is gegaan. Dennis, die dus ontwikkelingscoureur bij Red
Bull is, weet dan ook precies wat de RB20 zo goed maakt. "Ik denk
dat de hoeveelheid downforce die de auto kan geven en de balans in
de RB20 op een natuurlijke manier heel goed is. Het is niet zo dat
de auto heel erg nerveus in de hogesnelheidsbochten is of veel
onderstuur in de langzame bochten heeft, de auto is heel neutraal.
Dat geeft Max Verstappen en Sergio Perez de kans om met heel veel
vertrouwen door alle verschillende bochten te gaan", zo legt Dennis
uit in een exclusief interview met RacingNews365 . 'Iets meer
uitdaging verwacht' "Het valt natuurlijk niet te ontkennen dat
Ferrari het gat iets heeft gedicht. We hadden wat meer uitdaging
verwacht van Mercedes, maar het lijkt erop dat de eerste paar races
moeilijk voor ze waren", zo vervolgt hij. "We verwachten dat het
gat wordt gedicht en dat is ook wel gebeurd, maar we hadden
waarschijnlijk toch iets meer uitdaging verwacht in de races." Toch
houdt de Brit nog een kleine slag om de arm. "We zullen zien (hoe
we ervoor staan, red.) wanneer we naar iets traditionelere circuits
gaan, want daar zijn we nog niet echt geweest. Bahrein is zwaar
voor de banden en Djedda is een heel uniek stratencircuit. Ik kijk
ernaar uit dat we naar meer normale circuits gaan", zo sluit Dennis
af.
traditionele circuits" Waar Jake Dennis normaal gesproken zijn
kunsten in de Formule E vertoond, is hij ook ontwikkelingscoureur
bij Red Bull. De regerend kampioen in de elektrische raceklasse
mocht vorig jaar in Abu Dhabi in de RB19 stappen en mocht zo
ervaring opdoen op de baan, waar hij normaal gesproken zijn rondjes
in de simulator rijdt. Het jaar 2024 begon goed voor Red Bull met
bijna het maximaal aantal punten. De eerste twee 1-2's van het jaar
zijn inmiddels een feit, alleen reed Charles Leclerc in Djedda de
snelste raceronde waardoor dat ene puntje niet naar de Oostenrijkse
renstal is gegaan. Dennis, die dus ontwikkelingscoureur bij Red
Bull is, weet dan ook precies wat de RB20 zo goed maakt. "Ik denk
dat de hoeveelheid downforce die de auto kan geven en de balans in
de RB20 op een natuurlijke manier heel goed is. Het is niet zo dat
de auto heel erg nerveus in de hogesnelheidsbochten is of veel
onderstuur in de langzame bochten heeft, de auto is heel neutraal.
Dat geeft Max Verstappen en Sergio Perez de kans om met heel veel
vertrouwen door alle verschillende bochten te gaan", zo legt Dennis
uit in een exclusief interview met RacingNews365 . 'Iets meer
uitdaging verwacht' "Het valt natuurlijk niet te ontkennen dat
Ferrari het gat iets heeft gedicht. We hadden wat meer uitdaging
verwacht van Mercedes, maar het lijkt erop dat de eerste paar races
moeilijk voor ze waren", zo vervolgt hij. "We verwachten dat het
gat wordt gedicht en dat is ook wel gebeurd, maar we hadden
waarschijnlijk toch iets meer uitdaging verwacht in de races." Toch
houdt de Brit nog een kleine slag om de arm. "We zullen zien (hoe
we ervoor staan, red.) wanneer we naar iets traditionelere circuits
gaan, want daar zijn we nog niet echt geweest. Bahrein is zwaar
voor de banden en Djedda is een heel uniek stratencircuit. Ik kijk
ernaar uit dat we naar meer normale circuits gaan", zo sluit Dennis
af.