Door problemen gehinderde Verstappen moet gat laten naar Leclerc
De tweede vrije training begint na zijn crash in de eerste
oefensessie zonder Alexander Albon. De coureur is ongedeerd, maar
de auto flink gehavend. Aan het begin van VT2 missen we ook Max
Verstappen. De auto staat op de bok, de motorkap ligt er vanaf en
Verstappen staat ernaast en kijkt ernaar. Het blijkt om een
vloerwissel te gaan. Het maakt de weg vrij voor de beide Aston
Martins om vroeg in de sessie snelste tijden op de klokken te
zetten op het moment dat alles en iedereen nog op de medium banden
staat. Zo verstrijken er 20 minuten waarin Verstappen schittert
door afwezigheid. De Aston Martins melden zich ook als eersten
bovenaan op de zachte banden als Verstappen zijn eerste run op
medium rijdt. Hij werkt zich gedurende die run op naar P6. Op
datzelfde moment is ook teamgenoot Sergio Perez op zachte banden op
de baan, waarbij het opvalt dat hij niet aan de snelste tijden van
bijvoorbeeld Lance Stroll en Fernando Alonso komt. Ferrari slaagt
daar wel in, al moet gezegd worden dat Charles Leclerc daarbij wel
een fors gat slaat naar Carlos Sainz van meer dan vier tienden. Als
ook Verstappen de zachte banden gaat halen, moet hij vrijwel
hetzelfde gat laten richting Leclerc als zijn voormalig Toro
Rosso-teamgenoot. De Red Bull oogt nog niet als het wapen dat
precies doet wat Verstappen wil. We zien dan in het laatste
kwartier dat veel coureurs terug wisselen naar de medium banden
voor de noodzakelijke longruns. Het maakt dat de verschillen voorin
dan zijn gemaakt. Zodoende is het Leclerc die de snelste tijd pakt
met Verstappen toch op een respectabele achterstand op P2. Zoek je
overigens de naam van Lewis Hamilton, dan kom je uit op P18 en dat
in een sessie met maar 19 deelnemers. Heeft Mercedes de plank
misgeslagen met de setup van de auto? George Russell toont immers
op P6 aan dat het verschil niet daadwerkelijk anderhalve seconde
hoeft te zijn.
oefensessie zonder Alexander Albon. De coureur is ongedeerd, maar
de auto flink gehavend. Aan het begin van VT2 missen we ook Max
Verstappen. De auto staat op de bok, de motorkap ligt er vanaf en
Verstappen staat ernaast en kijkt ernaar. Het blijkt om een
vloerwissel te gaan. Het maakt de weg vrij voor de beide Aston
Martins om vroeg in de sessie snelste tijden op de klokken te
zetten op het moment dat alles en iedereen nog op de medium banden
staat. Zo verstrijken er 20 minuten waarin Verstappen schittert
door afwezigheid. De Aston Martins melden zich ook als eersten
bovenaan op de zachte banden als Verstappen zijn eerste run op
medium rijdt. Hij werkt zich gedurende die run op naar P6. Op
datzelfde moment is ook teamgenoot Sergio Perez op zachte banden op
de baan, waarbij het opvalt dat hij niet aan de snelste tijden van
bijvoorbeeld Lance Stroll en Fernando Alonso komt. Ferrari slaagt
daar wel in, al moet gezegd worden dat Charles Leclerc daarbij wel
een fors gat slaat naar Carlos Sainz van meer dan vier tienden. Als
ook Verstappen de zachte banden gaat halen, moet hij vrijwel
hetzelfde gat laten richting Leclerc als zijn voormalig Toro
Rosso-teamgenoot. De Red Bull oogt nog niet als het wapen dat
precies doet wat Verstappen wil. We zien dan in het laatste
kwartier dat veel coureurs terug wisselen naar de medium banden
voor de noodzakelijke longruns. Het maakt dat de verschillen voorin
dan zijn gemaakt. Zodoende is het Leclerc die de snelste tijd pakt
met Verstappen toch op een respectabele achterstand op P2. Zoek je
overigens de naam van Lewis Hamilton, dan kom je uit op P18 en dat
in een sessie met maar 19 deelnemers. Heeft Mercedes de plank
misgeslagen met de setup van de auto? George Russell toont immers
op P6 aan dat het verschil niet daadwerkelijk anderhalve seconde
hoeft te zijn.
