Stake F1 blijft aanmodderen met pitstops: "Definitieve oplossing is er nog niet"
Als Stake F1 kans wil maken op punten in de Formule 1, dan moeten
de randvoorwaarden optimaal zijn. Maar daar ging het juist mis
tijdens de eerste twee races van het jaar. Waar eerst Valtteri
Bottas in Bahrein meer dan 52 seconden stilstond door een probleem
met de wielmoer, was het in Djedda weer raak. Toen duurde de
pitstop van Zhou Guanyu veel te lang en kreeg de Chinees te maken
met hetzelfde probleem als Bottas. "We moeten het probleem met de
pitstops oplossen, want dat heeft onze performance enorm
beïnvloed", zo zegt teambaas Alessandro Alunni Bravi tijdens de
persconferentie van de teambazen in Australië. "We hebben na Djedda
hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Al is het is niet
eenvoudig, want het heeft niet te maken met één onderdeel. We
hebben een paar oplossingen naar Melbourne meegenomen die het
probleem zullen verminderen, maar bij de volgende races zullen we
onze definitieve oplossing hebben." 'Kost tijd' Daarna gaat Alunni
Bravi dieper in op het probleem met de pitstops. "We hebben alle
onderdelen opnieuw ontworpen om onze pitstops te verbeteren en we
hebben ook ons materiaal veranderd. We hebben ontdekt dat er een
probleem is met het ontwerp van een onderdeel en zijn bezig met het
opnieuw ontwerpen van dat onderdeel. Maar dat kost natuurlijk tijd
gezien de productie daarvan." Dat houdt in dat Stake F1 hetzelfde
materiaal gebruikt als in Djedda. "Maar we hebben dus wat
maatregelen genomen. Ook hebben we wat aangepast in de processen
voor de coureurs, bijvoorbeeld hoe ze de pitstop aan moeten pakken,
net als wat processen voor de monteurs. We zullen misschien wat
langzamer zijn, maar voor ons is het belangrijk om consistent te
zijn en dat de auto wegrijdt", zo sluit de teambaas af. Of dat
Stake F1 de problemen daadwerkelijk onder controle heeft, dat wordt
zondag pas duidelijk. De ogen zullen worden gericht op de pitstops
van Bottas en Zhou tijdens de Grand Prix van Australië.
de randvoorwaarden optimaal zijn. Maar daar ging het juist mis
tijdens de eerste twee races van het jaar. Waar eerst Valtteri
Bottas in Bahrein meer dan 52 seconden stilstond door een probleem
met de wielmoer, was het in Djedda weer raak. Toen duurde de
pitstop van Zhou Guanyu veel te lang en kreeg de Chinees te maken
met hetzelfde probleem als Bottas. "We moeten het probleem met de
pitstops oplossen, want dat heeft onze performance enorm
beïnvloed", zo zegt teambaas Alessandro Alunni Bravi tijdens de
persconferentie van de teambazen in Australië. "We hebben na Djedda
hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Al is het is niet
eenvoudig, want het heeft niet te maken met één onderdeel. We
hebben een paar oplossingen naar Melbourne meegenomen die het
probleem zullen verminderen, maar bij de volgende races zullen we
onze definitieve oplossing hebben." 'Kost tijd' Daarna gaat Alunni
Bravi dieper in op het probleem met de pitstops. "We hebben alle
onderdelen opnieuw ontworpen om onze pitstops te verbeteren en we
hebben ook ons materiaal veranderd. We hebben ontdekt dat er een
probleem is met het ontwerp van een onderdeel en zijn bezig met het
opnieuw ontwerpen van dat onderdeel. Maar dat kost natuurlijk tijd
gezien de productie daarvan." Dat houdt in dat Stake F1 hetzelfde
materiaal gebruikt als in Djedda. "Maar we hebben dus wat
maatregelen genomen. Ook hebben we wat aangepast in de processen
voor de coureurs, bijvoorbeeld hoe ze de pitstop aan moeten pakken,
net als wat processen voor de monteurs. We zullen misschien wat
langzamer zijn, maar voor ons is het belangrijk om consistent te
zijn en dat de auto wegrijdt", zo sluit de teambaas af. Of dat
Stake F1 de problemen daadwerkelijk onder controle heeft, dat wordt
zondag pas duidelijk. De ogen zullen worden gericht op de pitstops
van Bottas en Zhou tijdens de Grand Prix van Australië.
