Marko jubelt na pole Verstappen: "Foutloos van Max, wat een samenspel!"
Max Verstappen snelde in Australië naar de pole, door op het juiste
moment te pieken. Helmut Marko is na afloop lyrisch. "Ongelooflijk
samenspel tussen de engineers, de bandenspecialisten en Max!",
jubelt hij. "De minimaalste wijzigingen, iets meer bandendruk hier,
iets meer voorvleugel daar!", zo vat hij het werk samen bij Sky
Sport . "In het begin van de kwalificatie was er nog iets te veel
onderstuur, maar het was geen groot probleem. Langzaam maar zeker
zochten we de limiet op. En Max reed weer een geweldige ronde. Hij
managede de banden op zo'n manier waardoor alles klopte in de
laatste run. Dat hadden we niet verwacht, maar we zijn blij!"
Desillusie voor Ferrari De probleemsector van Red Bull was de
derde, bochtige sector. Daar wist men constant niet lekker doorheen
te komen, maar in Q3, toen het erom spande, ging het perfect. Marko
legt uit hoe het verschil kon worden gemaakt. In Q1 verloor
Verstappen nog 0,5 seconde op zijn Ferrari-rivalen. "Het probleem
was dat de banden in de derde sector oververhitten. In de
voorlaatste bocht verloren we daardoor alle voorsprong die we op
hadden gebouwd in de rest van de ronde. We wisten dat we daar aan
moesten werken. Dat dat zo goed gelukt is: complimenten voor het
hele team. Het was weer een foutloze ronde van Max!" Tegelijkertijd
wist Ferrari ook niet te maximaliseren. Desillusionerend,
concludeert de Oostenrijker. "Ik heb weinig fouten kunnen zien in
Sainz' ronde, hij was zelfs de snelste in de eerste sector. Het is
goed dat je de druk op kan voeren. Ferrari dacht dat ze ons wel
zouden verslaan hier, dus dan is het de desillusie des te
pijnlijker."
moment te pieken. Helmut Marko is na afloop lyrisch. "Ongelooflijk
samenspel tussen de engineers, de bandenspecialisten en Max!",
jubelt hij. "De minimaalste wijzigingen, iets meer bandendruk hier,
iets meer voorvleugel daar!", zo vat hij het werk samen bij Sky
Sport . "In het begin van de kwalificatie was er nog iets te veel
onderstuur, maar het was geen groot probleem. Langzaam maar zeker
zochten we de limiet op. En Max reed weer een geweldige ronde. Hij
managede de banden op zo'n manier waardoor alles klopte in de
laatste run. Dat hadden we niet verwacht, maar we zijn blij!"
Desillusie voor Ferrari De probleemsector van Red Bull was de
derde, bochtige sector. Daar wist men constant niet lekker doorheen
te komen, maar in Q3, toen het erom spande, ging het perfect. Marko
legt uit hoe het verschil kon worden gemaakt. In Q1 verloor
Verstappen nog 0,5 seconde op zijn Ferrari-rivalen. "Het probleem
was dat de banden in de derde sector oververhitten. In de
voorlaatste bocht verloren we daardoor alle voorsprong die we op
hadden gebouwd in de rest van de ronde. We wisten dat we daar aan
moesten werken. Dat dat zo goed gelukt is: complimenten voor het
hele team. Het was weer een foutloze ronde van Max!" Tegelijkertijd
wist Ferrari ook niet te maximaliseren. Desillusionerend,
concludeert de Oostenrijker. "Ik heb weinig fouten kunnen zien in
Sainz' ronde, hij was zelfs de snelste in de eerste sector. Het is
goed dat je de druk op kan voeren. Ferrari dacht dat ze ons wel
zouden verslaan hier, dus dan is het de desillusie des te
pijnlijker."
