Horner legt vinger op zere plek na tegenvallende GP Australië
Voor het eerst sinds de GP van Singapore van vorig seizoen was het
Oostenrijkse volkslied niet te horen tijdens de podiumceremonie.
Nadat Max Verstappen al snel van het strijdtoneel verdween, moest
Sergio Perez de ijzers uit het vuur halen voor Red Bull Racing.
Lange tijd kon de Mexicaan het tempo van de kopgroep goed volgen,
maar toch eindigde Perez op een grote achterstand van de Ferrari's.
Volgens Horner was hier een logische verklaring voor. "Perez had
een goede snelheid en was het gat naar Alonso snel aan het
dichten," vertelt Horner aan onder meer RacingNews365. "Nadat hij
Fernando had ingehaald, bleek er echter een tear off vast te zitten
onder de vloer, waardoor hij performance miste. Dit was vooral te
merken in de laatste stint, waar we met meer bandenslijtage te
maken hadden dan normaal." Concurrentie komt dichterbij De race in
Melbourne betekende voor de Formule 1 ook de eerste race van het
seizoen op een echt stratencircuit. Ook dit heeft te maken met de
prestaties op de baan volgens Horner: "Ferrari is sterk op
stratencircuits, dat zag je vorig seizoen al in Las Vegas. Ook daar
hadden we last van een hogere bandenslijtage dan normaal. Ik denk
dat het geen toeval is dat Ferrari zowel in Las Vegas, als dit
weekend snel was. Dat is een les voor ons en iets waar we in moeten
verbeteren." De prestaties van Red Bull in Australië zorgen ervoor
dat Ferrari het gat in het constructeurskampioenschap bijna
helemaal gedicht heeft. Horner maakt zich hier nog geen zorgen
over: "Ferrari is een heel sterk team, met twee uitstekende
coureurs. Wij hebben een zware dag gehad, waar ze optimaal van
geprofiteerd hebben. Maar we hebben nog 21 races te gaan."
Oostenrijkse volkslied niet te horen tijdens de podiumceremonie.
Nadat Max Verstappen al snel van het strijdtoneel verdween, moest
Sergio Perez de ijzers uit het vuur halen voor Red Bull Racing.
Lange tijd kon de Mexicaan het tempo van de kopgroep goed volgen,
maar toch eindigde Perez op een grote achterstand van de Ferrari's.
Volgens Horner was hier een logische verklaring voor. "Perez had
een goede snelheid en was het gat naar Alonso snel aan het
dichten," vertelt Horner aan onder meer RacingNews365. "Nadat hij
Fernando had ingehaald, bleek er echter een tear off vast te zitten
onder de vloer, waardoor hij performance miste. Dit was vooral te
merken in de laatste stint, waar we met meer bandenslijtage te
maken hadden dan normaal." Concurrentie komt dichterbij De race in
Melbourne betekende voor de Formule 1 ook de eerste race van het
seizoen op een echt stratencircuit. Ook dit heeft te maken met de
prestaties op de baan volgens Horner: "Ferrari is sterk op
stratencircuits, dat zag je vorig seizoen al in Las Vegas. Ook daar
hadden we last van een hogere bandenslijtage dan normaal. Ik denk
dat het geen toeval is dat Ferrari zowel in Las Vegas, als dit
weekend snel was. Dat is een les voor ons en iets waar we in moeten
verbeteren." De prestaties van Red Bull in Australië zorgen ervoor
dat Ferrari het gat in het constructeurskampioenschap bijna
helemaal gedicht heeft. Horner maakt zich hier nog geen zorgen
over: "Ferrari is een heel sterk team, met twee uitstekende
coureurs. Wij hebben een zware dag gehad, waar ze optimaal van
geprofiteerd hebben. Maar we hebben nog 21 races te gaan."
