Meningen over straf Alonso lopen uiteen: "Trucje van kampioen klein beetje onder gordel"
Bijna twee uur na afloop van de race in Melbourne kwam de FIA met
een harde straf voor Fernando Alonso. Maar liefst twintig seconden
kreeg de Spanjaard voor zijn betrokkenheid bij de crash van
Russell. Volgens de stewards zou de Aston Martin-coureur een brake
test hebben uitgevoerd op zijn Britse achtervolger. Meteen na de
bekendmaking liepen de meningen nogal uiteen. Ook Tom Coronel heeft
zijn mening over de situatie. "Dit zijn de trucjes die je kan
verwachten van een kampioen," aldus Coronel in de podcast van
RacingNews365 . "Af en toe doen zij dingen die een klein beetje
onder de gordel zijn. Dat weet je bij Fernando Alonso. Die haalt
dit soort trucjes uit de kast om te laten zien wie hij is en waar
hij voor staat. Maar als de FIA op je afkomt, dan word je gestraft.
Ook al is Russell er wel vol in getrapt natuurlijk." De lezers van
RacingNews365 waren wat meer uitgesproken over de straf van Alonso.
In de poll op deze website stemden maar liefst 67% dat de straf
volkomen onterecht was (zie uitslag hieronder). Safety Car de
juiste keuze? Niet alleen de straf van Alonso leverde discussie op.
Ook het feit dat de wedstrijdleiding een Virtual Safety Car gaf en
geen rode vlag liet zwaaien, zorgde voor opschudding. Voor Coronel
was het duidelijk: "De hele baan was versperd. Dan vind ik een
Safety Car nogal tam en was een rode vlag beter geweest." Bij
George Russell was de paniek hoorbaar over de boordradio. Ruud
Dimmers kon dit goed begrijpen: "We hebben de laatste jaren lelijke
ongelukken gehad met auto's die op de baan stilstaan of terug de
baan op stuiteren. Ik snap zijn angst wel." Coronel kan deze lezing
wel volgen: "Staat iemand in een grindbak of tegen een
bandenstapel, dan vind ik een Safety Car prima. Maar hij lag echt
midden op de baan."
een harde straf voor Fernando Alonso. Maar liefst twintig seconden
kreeg de Spanjaard voor zijn betrokkenheid bij de crash van
Russell. Volgens de stewards zou de Aston Martin-coureur een brake
test hebben uitgevoerd op zijn Britse achtervolger. Meteen na de
bekendmaking liepen de meningen nogal uiteen. Ook Tom Coronel heeft
zijn mening over de situatie. "Dit zijn de trucjes die je kan
verwachten van een kampioen," aldus Coronel in de podcast van
RacingNews365 . "Af en toe doen zij dingen die een klein beetje
onder de gordel zijn. Dat weet je bij Fernando Alonso. Die haalt
dit soort trucjes uit de kast om te laten zien wie hij is en waar
hij voor staat. Maar als de FIA op je afkomt, dan word je gestraft.
Ook al is Russell er wel vol in getrapt natuurlijk." De lezers van
RacingNews365 waren wat meer uitgesproken over de straf van Alonso.
In de poll op deze website stemden maar liefst 67% dat de straf
volkomen onterecht was (zie uitslag hieronder). Safety Car de
juiste keuze? Niet alleen de straf van Alonso leverde discussie op.
Ook het feit dat de wedstrijdleiding een Virtual Safety Car gaf en
geen rode vlag liet zwaaien, zorgde voor opschudding. Voor Coronel
was het duidelijk: "De hele baan was versperd. Dan vind ik een
Safety Car nogal tam en was een rode vlag beter geweest." Bij
George Russell was de paniek hoorbaar over de boordradio. Ruud
Dimmers kon dit goed begrijpen: "We hebben de laatste jaren lelijke
ongelukken gehad met auto's die op de baan stilstaan of terug de
baan op stuiteren. Ik snap zijn angst wel." Coronel kan deze lezing
wel volgen: "Staat iemand in een grindbak of tegen een
bandenstapel, dan vind ik een Safety Car prima. Maar hij lag echt
midden op de baan."
