Hill begrijpt niets van straf Alonso: "Wat moet Fernando dan doen?"
Was de straf van Fernando Alonso terecht of moet de FIA zich er
minder mee bemoeien? Het blijft een vraag die menig
autosportliefhebber bezighoudt. Voor voormalig wereldkampioen Damon
Hill is het duidelijk. In de podcast F1 Nation laat Hill zijn licht
schijnen op de situatie tussen Alonso en Russell: "Wat moet Alonso
dan doen in de laatste ronde van de race? Dit is een dunne
scheidingslijn tussen racen en vieze spelletjes. We moeten er van
uitgaan dat de FIA alleen mensen bestraft die potentieel iets
gevaarlijks doen." "Dan blijft de vraag, wat is gevaarlijk?
Motorsport is in het algemeen gevaarlijk. Dus moet je voorzichtig
zijn als je iemand wilt aanvallen," vervolgt de wereldkampioen van
1996. Volgens Damon Hill ligt de schuld van de crash dan ook
grotendeels bij George Russell zelf: "Wanneer je dichter bij een
andere auto komt, moet je voorbereid zijn dat je tegenstander alles
uit de kast gaat trekken. Ik ben van mening dat dat bij de sport
hoort, weten waar je tegenstander toe in staat is vanwege
slimmigheidjes of wat dan ook." Hill is ook van mening dat de FIA
minder hard moet straffen in deze situaties. "Het idee dat je
coureurs op deze manier aanpakt omdat ze iets onverwachts, dat is
geen racen," zo sluit de voormalig wereldkampioen af.
minder mee bemoeien? Het blijft een vraag die menig
autosportliefhebber bezighoudt. Voor voormalig wereldkampioen Damon
Hill is het duidelijk. In de podcast F1 Nation laat Hill zijn licht
schijnen op de situatie tussen Alonso en Russell: "Wat moet Alonso
dan doen in de laatste ronde van de race? Dit is een dunne
scheidingslijn tussen racen en vieze spelletjes. We moeten er van
uitgaan dat de FIA alleen mensen bestraft die potentieel iets
gevaarlijks doen." "Dan blijft de vraag, wat is gevaarlijk?
Motorsport is in het algemeen gevaarlijk. Dus moet je voorzichtig
zijn als je iemand wilt aanvallen," vervolgt de wereldkampioen van
1996. Volgens Damon Hill ligt de schuld van de crash dan ook
grotendeels bij George Russell zelf: "Wanneer je dichter bij een
andere auto komt, moet je voorbereid zijn dat je tegenstander alles
uit de kast gaat trekken. Ik ben van mening dat dat bij de sport
hoort, weten waar je tegenstander toe in staat is vanwege
slimmigheidjes of wat dan ook." Hill is ook van mening dat de FIA
minder hard moet straffen in deze situaties. "Het idee dat je
coureurs op deze manier aanpakt omdat ze iets onverwachts, dat is
geen racen," zo sluit de voormalig wereldkampioen af.
