Magnussen houdt bevlogen betoog over F1-motoren: "Iets in mij hoopt dat"
De GP van Australië in 2014 was de eerste race ooit in de Formule 1
waarin hybride V6-motoren werden gebruikt. Nico Rosberg won namens
Mercedes en luidde zo de dominantie van het Duitse merk in. Nog
specialer was misschien wel de podiumplaats voor Kevin Magnussen.
De Deen debuteerde in de Formule 1 bij McLaren en haalde in zijn
eerste race meteen een knappe tweede plaats. Waar de Deen hoopte
dat de tweede plaats in 2014 niet zijn laatste podium zou zijn in
de koningsklasse, is dit voorlopig wel de realiteit. Zijn beste
resultaten sindsdien, in bijna tien jaar Formule 1, zijn slechts
vier vijfde plaatsen. Wel behaalde Magnussen een sensationele pole
position in 2022. In wisselende omstandigheden bleek Magnussen
uiteindelijk de snelste in Sao Paolo. Veel leverde dit echter niet
op. In de sprintrace zakte de Deen terug naar plek acht en op
zondag haalde Magnussen niet de finish. Het gebrek aan successen
doet Magnussen nog weleens aan vroeger terugdenken. "Ik heb in het
verleden met zowel V10- als V8-motoren getest. Desondanks vind ik
de huidige hybride motoren veel indrukwekkender qua performance,"
aldus de Deen tegenover onder meer RacingNews365. Toch fantaseert
Magnussen over een terugkeer naar een V8 of V10 motor: "De oude
motoren hebben iets nostalgisch. Zeker het geluid is iets wat ik
tot op de dag van vandaag mis. Als er een oude auto op het circuit
rijdt, heeft dat nog altijd iets unieks. Iets in mij hoopt dan ook
dat we ooit terug kunnen naar dit soort motoren, maar ik snap ook
wel dat wereld en technologie niet heeft stilgestaan. Persoonlijk
zou ik wel terug willen in de tijd om met de oude motoren te
rijden."
waarin hybride V6-motoren werden gebruikt. Nico Rosberg won namens
Mercedes en luidde zo de dominantie van het Duitse merk in. Nog
specialer was misschien wel de podiumplaats voor Kevin Magnussen.
De Deen debuteerde in de Formule 1 bij McLaren en haalde in zijn
eerste race meteen een knappe tweede plaats. Waar de Deen hoopte
dat de tweede plaats in 2014 niet zijn laatste podium zou zijn in
de koningsklasse, is dit voorlopig wel de realiteit. Zijn beste
resultaten sindsdien, in bijna tien jaar Formule 1, zijn slechts
vier vijfde plaatsen. Wel behaalde Magnussen een sensationele pole
position in 2022. In wisselende omstandigheden bleek Magnussen
uiteindelijk de snelste in Sao Paolo. Veel leverde dit echter niet
op. In de sprintrace zakte de Deen terug naar plek acht en op
zondag haalde Magnussen niet de finish. Het gebrek aan successen
doet Magnussen nog weleens aan vroeger terugdenken. "Ik heb in het
verleden met zowel V10- als V8-motoren getest. Desondanks vind ik
de huidige hybride motoren veel indrukwekkender qua performance,"
aldus de Deen tegenover onder meer RacingNews365. Toch fantaseert
Magnussen over een terugkeer naar een V8 of V10 motor: "De oude
motoren hebben iets nostalgisch. Zeker het geluid is iets wat ik
tot op de dag van vandaag mis. Als er een oude auto op het circuit
rijdt, heeft dat nog altijd iets unieks. Iets in mij hoopt dan ook
dat we ooit terug kunnen naar dit soort motoren, maar ik snap ook
wel dat wereld en technologie niet heeft stilgestaan. Persoonlijk
zou ik wel terug willen in de tijd om met de oude motoren te
rijden."
