Grappende Verstappen maakt zich geen zorgen: "Moeten wel de rem vastzetten!"
Slaat Max Verstappen terug in Japan? Dat is de grote vraag. De
Nederlander viel door een remprobleem uit in Australië, waarna
Carlos Sainz de zege opeiste. Sowieso waren er in Melbourne wel wat
twijfels over de snelheid van Verstappen, want Red Bull zag er niet
zo sterk uit als in Bahrein en Saoedi-Arabië. Ferrari gaf ook aan
dat ze dichterbij zijn gekomen. Verstappen reageert op die stelling
in Japan. "We hebben in Melbourne natuurlijk niet kunnen zien wat
ik in de race kon doen", stelt Verstappen tegenover onder meer
RacingNews365. "Ik moet zeggen dat ik me heel goed voelde in de
auto toen ik de rondjes naar de grid afwerkte. Het is moeilijk te
zeggen. Het is hetzelfde als het andersom zou zijn geweest. Als
iemand de eerste twee races heeft gewonnen en jij wint de derde
terwijl diegene uitvalt, dan denk ik altijd: 'we zullen wel zien
hoe het echt in elkaar steekt'. Maar Ferrari is toch wel zijn
grootste concurrent? En wie van de twee coureurs vormt de grootste
bedreiging voor het kampioenschap? "Tot nu toe wel. Charles Leclerc
en Carlos Sainz zijn ook allebei snel, dus het hangt ervan af wie
er constanter is gedurende het seizoen." Rem vastzetten Verstappen
kan inmiddels wel grappen over het remprobleem in Australië. De
Nederlander begint zonder zorgen aan het weekend op Suzuka. "Het
was uiteindelijk niet echt een probleem, maar je moet de rem wel
vastzetten natuurlijk! De procedures worden wel aangepast en
nauwlettend in de gaten gehouden, zodat het niet meer gebeurt. Het
is lastig uit te leggen hoe het probleem kan ontstaan." Helmut
Marko zei na de Grand Prix van Australië dat Verstappen weer zou
domineren in Japan. Hoe kijkt de Nederlander daar zelf naar? "Ik
ben daar helemaal niet zo mee bezig. Ik stap in de auto en als hij
goed aanvoelt, ga je gewoon tot de limiet. Dat probeer je tijdens
de vrije trainingen zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen, om
stap voor stap alles uit de auto te halen." Vorig jaar maakte
Verstappen vooral het verschil in de kwalificatie. "Dat zijn kleine
dingen die je uiteindelijk het vertrouwen geven om echt tot de
limiet te gaan. Elk jaar probeer je dat voor elkaar te krijgen. Als
de auto goed ligt, is dit een heel mooi circuit om op te rijden.
Het blijft voor mij een van mijn favoriete circuits sinds het
moment dat ik mijn eerste vrije training hier mocht rijden in
2014." Wel worden er wat spettertjes verwacht, vooral op vrijdag.
Moet Verstappen daar nog rekening mee houden? "Normaal gesproken
meer vleugel erop zetten. Je moet gewoon het weer goed in de gaten
houden. In de race slijten de banden best wel hard, ook in de
regen, dus je moet goed opletten wat er gebeurt."
Nederlander viel door een remprobleem uit in Australië, waarna
Carlos Sainz de zege opeiste. Sowieso waren er in Melbourne wel wat
twijfels over de snelheid van Verstappen, want Red Bull zag er niet
zo sterk uit als in Bahrein en Saoedi-Arabië. Ferrari gaf ook aan
dat ze dichterbij zijn gekomen. Verstappen reageert op die stelling
in Japan. "We hebben in Melbourne natuurlijk niet kunnen zien wat
ik in de race kon doen", stelt Verstappen tegenover onder meer
RacingNews365. "Ik moet zeggen dat ik me heel goed voelde in de
auto toen ik de rondjes naar de grid afwerkte. Het is moeilijk te
zeggen. Het is hetzelfde als het andersom zou zijn geweest. Als
iemand de eerste twee races heeft gewonnen en jij wint de derde
terwijl diegene uitvalt, dan denk ik altijd: 'we zullen wel zien
hoe het echt in elkaar steekt'. Maar Ferrari is toch wel zijn
grootste concurrent? En wie van de twee coureurs vormt de grootste
bedreiging voor het kampioenschap? "Tot nu toe wel. Charles Leclerc
en Carlos Sainz zijn ook allebei snel, dus het hangt ervan af wie
er constanter is gedurende het seizoen." Rem vastzetten Verstappen
kan inmiddels wel grappen over het remprobleem in Australië. De
Nederlander begint zonder zorgen aan het weekend op Suzuka. "Het
was uiteindelijk niet echt een probleem, maar je moet de rem wel
vastzetten natuurlijk! De procedures worden wel aangepast en
nauwlettend in de gaten gehouden, zodat het niet meer gebeurt. Het
is lastig uit te leggen hoe het probleem kan ontstaan." Helmut
Marko zei na de Grand Prix van Australië dat Verstappen weer zou
domineren in Japan. Hoe kijkt de Nederlander daar zelf naar? "Ik
ben daar helemaal niet zo mee bezig. Ik stap in de auto en als hij
goed aanvoelt, ga je gewoon tot de limiet. Dat probeer je tijdens
de vrije trainingen zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen, om
stap voor stap alles uit de auto te halen." Vorig jaar maakte
Verstappen vooral het verschil in de kwalificatie. "Dat zijn kleine
dingen die je uiteindelijk het vertrouwen geven om echt tot de
limiet te gaan. Elk jaar probeer je dat voor elkaar te krijgen. Als
de auto goed ligt, is dit een heel mooi circuit om op te rijden.
Het blijft voor mij een van mijn favoriete circuits sinds het
moment dat ik mijn eerste vrije training hier mocht rijden in
2014." Wel worden er wat spettertjes verwacht, vooral op vrijdag.
Moet Verstappen daar nog rekening mee houden? "Normaal gesproken
meer vleugel erop zetten. Je moet gewoon het weer goed in de gaten
houden. In de race slijten de banden best wel hard, ook in de
regen, dus je moet goed opletten wat er gebeurt."
