Bevestiging Marko plaatst polerondje Verstappen voor GP Australië in nieuw perspectief
Op de donderdag van de Formule 1 Grand Prix van Japan was het Max
Verstappen die aangaf dat het remprobleem waarmee hij uitviel in de
Formule 1 Grand Prix van Australië zich mogelijk op zaterdag al
aandiende. Iets voelde niet helemaal goed, maar men kon er de
vinger niet op leggen. Met terugwerkende kracht dus wel. Helmut
Marko bevestigt dat verhaal. "Op de zaterdag was hij tijdens de
kwalificatie in de speedtraps langzamer dan Sergio Perez", zo
vertelt de Oostenrijkse Red Bull-teamadviseur in gesprek met ORF .
"Dat betekent dat de remmen naar alle waarschijnlijkheid op dat
moment al niet helemaal goed afgesteld stonden", zo vervolgt hij,
om vervolgens in te gaan op de schuldvraag. Was er spraken van een
menselijke (montage-)fout? " "Dat was een optelsom van factoren,
maar het probleem is in ieder geval opgelost", zo geeft Marko aan,
zonder dus concreet in te gaan op de vraag of menselijk handelen
één van die 'factoren' is. Max Verstappen pakte in Melbourne met
een verschil van ruim twee tienden van een seconde de poleposition.
Dat rondje, zo weten we nu, had dus nog sneller gekund.
Verstappen die aangaf dat het remprobleem waarmee hij uitviel in de
Formule 1 Grand Prix van Australië zich mogelijk op zaterdag al
aandiende. Iets voelde niet helemaal goed, maar men kon er de
vinger niet op leggen. Met terugwerkende kracht dus wel. Helmut
Marko bevestigt dat verhaal. "Op de zaterdag was hij tijdens de
kwalificatie in de speedtraps langzamer dan Sergio Perez", zo
vertelt de Oostenrijkse Red Bull-teamadviseur in gesprek met ORF .
"Dat betekent dat de remmen naar alle waarschijnlijkheid op dat
moment al niet helemaal goed afgesteld stonden", zo vervolgt hij,
om vervolgens in te gaan op de schuldvraag. Was er spraken van een
menselijke (montage-)fout? " "Dat was een optelsom van factoren,
maar het probleem is in ieder geval opgelost", zo geeft Marko aan,
zonder dus concreet in te gaan op de vraag of menselijk handelen
één van die 'factoren' is. Max Verstappen pakte in Melbourne met
een verschil van ruim twee tienden van een seconde de poleposition.
Dat rondje, zo weten we nu, had dus nog sneller gekund.
