Teambaas schetst grote problemen door groeiende Williams-schroothoop
Het was opnieuw geen fijn weekend voor het team van Williams. Nadat
Logan Sargeant in de eerste vrije training hard crashte, konden de
monteurs van het team opnieuw hard aan de slag om de auto gereed te
krijgen. Het team uit Grove heeft nog altijd geen reserve-chassis
en dus werd er flink gevreesd dat Williams opnieuw met slechts één
auto het weekend moest vervolgen. Zo ver kwam het niet, maar ook na
de GP van Japan zijn er zorgen om de bolides van Williams.
Alexander Albon was betrokken bij een crash met Daniel Ricciardo en
dus gaan de ogen meteen weer op teambaas James Vowles. Albon reed
namelijk met het enige chassis dat nog heel was. Is die nu ook
kapot? "Ik heb net met Alexander gesproken en hij is er, vooral
mentaal, kapot van wat er gebeurd is, maar fysiek is hij in orde,"
begint Vowles bij F1TV . "Het belangrijkste is dan ook voor mij dat
zowel Alex als Daniel ongedeerd zijn." Hoe nu verder? Dan rijst
toch de vraag of de auto en voornamelijk het chassis redelijk
ongeschonden uit de strijd zijn gekomen? Vowles reageert: "We
hebben iemand richting de auto gestuurd om foto's te maken. Op die
foto's leek de schade mee te vallen, maar we zagen wel, opnieuw,
wat schade aan de rechtervoorkant." Vowles doelt hiermee op de
chassis-schade die Williams opliep in Australië. Dat chassis werd
uiteindelijk opgelapt en aan Logan Sargeant gegeven. Hierdoor reed
Albon met het enige, volledig intacte, chassis dat Williams nog
over heeft. Vowles ziet dan ook problemen ontstaan voor zijn team:
"Op de foto's leek het herstelbaar, maar dat moeten we nog
afwachten. Voor elk team is het aanpoten als je drie grote
ongelukken hebt, waarbij een groot deel van je onderdelen vernield
worden. Gebeurt dit in de loop van een heel seizoen, kun je er mee
werken, maar wij hebben binnen twee races ermee te maken. Dit gaat
invloed hebben op onze performance." "We kunnen nu minder updates
meenemen en de updates die we bij ons hadden zijn kapot. Die moeten
dus eerst opnieuw geproduceerd worden," vervolgt Vowles. "Hopelijk
kunnen we nog wat recyclen, maar het meeste is vernietigd. Het team
heeft de afgelopen jaren zoveel meegemaakt en is steeds weer
opgestaan, dus ik weet zeker dat we hier ook doorheen komen," sluit
Vowles nog enigszins positief af.
Logan Sargeant in de eerste vrije training hard crashte, konden de
monteurs van het team opnieuw hard aan de slag om de auto gereed te
krijgen. Het team uit Grove heeft nog altijd geen reserve-chassis
en dus werd er flink gevreesd dat Williams opnieuw met slechts één
auto het weekend moest vervolgen. Zo ver kwam het niet, maar ook na
de GP van Japan zijn er zorgen om de bolides van Williams.
Alexander Albon was betrokken bij een crash met Daniel Ricciardo en
dus gaan de ogen meteen weer op teambaas James Vowles. Albon reed
namelijk met het enige chassis dat nog heel was. Is die nu ook
kapot? "Ik heb net met Alexander gesproken en hij is er, vooral
mentaal, kapot van wat er gebeurd is, maar fysiek is hij in orde,"
begint Vowles bij F1TV . "Het belangrijkste is dan ook voor mij dat
zowel Alex als Daniel ongedeerd zijn." Hoe nu verder? Dan rijst
toch de vraag of de auto en voornamelijk het chassis redelijk
ongeschonden uit de strijd zijn gekomen? Vowles reageert: "We
hebben iemand richting de auto gestuurd om foto's te maken. Op die
foto's leek de schade mee te vallen, maar we zagen wel, opnieuw,
wat schade aan de rechtervoorkant." Vowles doelt hiermee op de
chassis-schade die Williams opliep in Australië. Dat chassis werd
uiteindelijk opgelapt en aan Logan Sargeant gegeven. Hierdoor reed
Albon met het enige, volledig intacte, chassis dat Williams nog
over heeft. Vowles ziet dan ook problemen ontstaan voor zijn team:
"Op de foto's leek het herstelbaar, maar dat moeten we nog
afwachten. Voor elk team is het aanpoten als je drie grote
ongelukken hebt, waarbij een groot deel van je onderdelen vernield
worden. Gebeurt dit in de loop van een heel seizoen, kun je er mee
werken, maar wij hebben binnen twee races ermee te maken. Dit gaat
invloed hebben op onze performance." "We kunnen nu minder updates
meenemen en de updates die we bij ons hadden zijn kapot. Die moeten
dus eerst opnieuw geproduceerd worden," vervolgt Vowles. "Hopelijk
kunnen we nog wat recyclen, maar het meeste is vernietigd. Het team
heeft de afgelopen jaren zoveel meegemaakt en is steeds weer
opgestaan, dus ik weet zeker dat we hier ook doorheen komen," sluit
Vowles nog enigszins positief af.
