Horner sneert naar Wolff: "Niet te veel naar hem luisteren"

Red Bull haalde in Japan het derde 1-2'tje van het seizoen binnen
en dat was welkom na een minder weekend in Australië. Max
Verstappen domineerde, terwijl Sergio Perez achter hem soeverein
naar de tweede plaats reed. Mercedes-teambaas Toto Wolff zag daarop
de bui al hangen en stelde dat Verstappen niet meer in te halen is
en kampioen gaat worden. Christian Horner deelt in gesprek met
onder meer RacingNews365 een kleine sneer uit aan het adres van
Wolff. "Hij schrijft het jaar wel heel snel af", stelt Horner. "Er
zijn nog 20 races te gaan, maar ik heb de afgelopen jaren geleerd
dat ik niet te veel naar hem moet luisteren." De Brit is wel
ontzettend blij dat Red Bull zo sterk voor de dag kwam na het
debacle in Australië. "Het is fantastisch dat we terugsloegen na de
uitvalbeurt van Max in Australië. Na zo'n fantastische start van
het seizoen is het ook belangrijk om snel terug te slaan. Ik denk
dat we dat dit weekend ook nadrukkelijk hebben gedaan. Het was een
geweldige prestatie. We stonden op de eerste rij en pakken een
1-2'tje, de snelste raceronde en de snelste pitstop. " Warme
omstandigheden Verstappen had wel zo zijn twijfels over de racepace
na de kwalificatie. Horner legt uit waarom de beide Red Bulls
uiteindelijk toch zo sterk waren en Ferrari redelijk simpel
versloegen. "De auto werd beter en beter gedurende de race, merkten
we toen we met de coureurs spraken. Ik denk dat de warmere
omstandigheden en de veranderingen aan de set-up hebben geholpen.
We weten ook niet met hoeveel brandstof Ferrari rijdt op vrijdag.
Je weet dus ook niet wat de verschillen waren in de longruns."
Horner looft wel de engineers, omdat zij de RB20 hebben verbeterd
ten opzichte van de vrije trainingen. "De engineers hebben geweldig
werk afgeleverd. Ze wisten de tekortkomingen van vrijdag om te
zetten in een voorsprong op zondag. De banden waren gevoelig, maar
ik denk dat de warmere omstandigheden niet echt een nadeel waren
voor ons. Uiteindelijk werkten de veranderingen van de engineers,
met de steun uit de fabriek in Milton Keynes, goed voor de
longruns. De slijtage was heel laag."

Top Headlines

Oudere Top Headlines