Nieuwe Red Bull-update highlight complexe, maar succesvolle werking RB20
Dit is een wijziging die vóór de F1-wintertest in Bahrein al op de
planning stond, dat is althans was head of engineering Paul
Monaghan daarover zei. Het mag dus niet worden gezien als een
directe reactie op mogelijke problemen met de warmteafvoer van de
Honda-motor uit de eerste drie races. Echter, het is wel degelijk
een aanpassing die een verbetering waarborgt van de luchtstromen
naar de hoofdradiator, iets wat de complexiteit van het koelsysteem
van Red Bull, bestaande uit vier verschillende niveaus, benadrukt.
Deze extra aanpassing heeft het, door het onderverdelen van de
luchtkanalen met de diverse warmtewisselaars, mogelijk gemaakt om
de sidepods wederom verder te verkleinen, waarbij de nieuwe
luchtinlaten leunen op het idee dat kleine openingen een hogere
luchtversnelling teweegbrengen. De introductie valt samen met het
definitief verdwijnen van de kieuwen aan de basis van de engine
cover van de RB20. Het ontwikkelingspad dat Red Bull met deze
update is ingeslagen, lijkt direct ook te betekenen dat Red Bull
sowieso niet het zero pod-concept van Mercedes najaagt, zoals her
en daar aan het begin van het seizoen werd gesuggereerd. De update
uitgelicht In bovenstaande inzet zie je de nieuwe luchtopening die
de luchtstroom middels een intern kanaal richting de
warmtewisselaar van de Red Bull RB20 stuurt.
planning stond, dat is althans was head of engineering Paul
Monaghan daarover zei. Het mag dus niet worden gezien als een
directe reactie op mogelijke problemen met de warmteafvoer van de
Honda-motor uit de eerste drie races. Echter, het is wel degelijk
een aanpassing die een verbetering waarborgt van de luchtstromen
naar de hoofdradiator, iets wat de complexiteit van het koelsysteem
van Red Bull, bestaande uit vier verschillende niveaus, benadrukt.
Deze extra aanpassing heeft het, door het onderverdelen van de
luchtkanalen met de diverse warmtewisselaars, mogelijk gemaakt om
de sidepods wederom verder te verkleinen, waarbij de nieuwe
luchtinlaten leunen op het idee dat kleine openingen een hogere
luchtversnelling teweegbrengen. De introductie valt samen met het
definitief verdwijnen van de kieuwen aan de basis van de engine
cover van de RB20. Het ontwikkelingspad dat Red Bull met deze
update is ingeslagen, lijkt direct ook te betekenen dat Red Bull
sowieso niet het zero pod-concept van Mercedes najaagt, zoals her
en daar aan het begin van het seizoen werd gesuggereerd. De update
uitgelicht In bovenstaande inzet zie je de nieuwe luchtopening die
de luchtstroom middels een intern kanaal richting de
warmtewisselaar van de Red Bull RB20 stuurt.
