Williams-teambaas geeft update over zwaar beschadigde auto van Albon
Williams stond met slechts één auto aan de start van de race in
Australië, omdat het chassis van de auto van Alex Albon volledig
afgeschreven werd na een zware klapper in de eerste vrije training.
Twee weken later stonden er weer twee bolides aan de start in
Japan, maar Logan Sargeant zette zijn auto vervolgens ook in de
muur. Op de zondag in Japan duurde de race van Albon slechts een
paar bochten nadat hij samen met Daniel Ricciardo crashte. Teambaas
James Vowles gaat nu in op de situatie rond het chassis waar Albon
op Suzuka mee reed. "Het chassis is beschadigd en zou op het
circuit gerepareerd kunnen worden. Maar we kunnen het veel beter
onder handen nemen door het naar het Verenigd Koninkrijk te sturen.
Er is dus schade, maar het is niets dat we niet kunnen repareren en
we hebben de auto gewoon terug in China." Voorraad op orde brengen
"In de afgelopen twee races hebben we een aantal vloeren,
achtervleugels, voorvleugels en ophangingen verloren en ook de
versnellingsbakken hebben impact gehad. Dit is een grote lijst en
het is moeilijk om de hoeveelheid reserveonderdelen bij te houden
en tegelijkertijd op de achtergrond te werken aan updates om de
performance te verbeteren", zo legt Vowles verder uit. De vele
schade zorgt ervoor dat Williams achterstand oploopt. "We plannen
altijd een zekere mate van financieel verval voor onderdelen in.
Maar dat is duidelijk niet voor deze twee weken ingeschaald, maar
verspreid over het hele seizoen. Het heeft dus impact op onze
performance later in het jaar. En de onderdelen die voor meer
performance zouden moeten zorgen in Japan zijn kapot gegaan, dus
dat zet ons ook op achterstand wat betreft de prestaties tijdens de
komende races, terwijl we de voorraad weer opbouwen." Vowles
vervolgt: "Het belangrijkste is nu om ervoor te zorgen dat we weer
voldoende onderdelen hebben en de voorraad opbouwen. Dat is opnieuw
nadelig voor ons op de middellange tot lange termijn, omdat we nu
de voorraden aan het opbouwen zijn, terwijl dat niet zo goed
presteert als een nieuw onderdeel kan zijn, maar het is gewoon
nodig om te kunnen racen."
Australië, omdat het chassis van de auto van Alex Albon volledig
afgeschreven werd na een zware klapper in de eerste vrije training.
Twee weken later stonden er weer twee bolides aan de start in
Japan, maar Logan Sargeant zette zijn auto vervolgens ook in de
muur. Op de zondag in Japan duurde de race van Albon slechts een
paar bochten nadat hij samen met Daniel Ricciardo crashte. Teambaas
James Vowles gaat nu in op de situatie rond het chassis waar Albon
op Suzuka mee reed. "Het chassis is beschadigd en zou op het
circuit gerepareerd kunnen worden. Maar we kunnen het veel beter
onder handen nemen door het naar het Verenigd Koninkrijk te sturen.
Er is dus schade, maar het is niets dat we niet kunnen repareren en
we hebben de auto gewoon terug in China." Voorraad op orde brengen
"In de afgelopen twee races hebben we een aantal vloeren,
achtervleugels, voorvleugels en ophangingen verloren en ook de
versnellingsbakken hebben impact gehad. Dit is een grote lijst en
het is moeilijk om de hoeveelheid reserveonderdelen bij te houden
en tegelijkertijd op de achtergrond te werken aan updates om de
performance te verbeteren", zo legt Vowles verder uit. De vele
schade zorgt ervoor dat Williams achterstand oploopt. "We plannen
altijd een zekere mate van financieel verval voor onderdelen in.
Maar dat is duidelijk niet voor deze twee weken ingeschaald, maar
verspreid over het hele seizoen. Het heeft dus impact op onze
performance later in het jaar. En de onderdelen die voor meer
performance zouden moeten zorgen in Japan zijn kapot gegaan, dus
dat zet ons ook op achterstand wat betreft de prestaties tijdens de
komende races, terwijl we de voorraad weer opbouwen." Vowles
vervolgt: "Het belangrijkste is nu om ervoor te zorgen dat we weer
voldoende onderdelen hebben en de voorraad opbouwen. Dat is opnieuw
nadelig voor ons op de middellange tot lange termijn, omdat we nu
de voorraden aan het opbouwen zijn, terwijl dat niet zo goed
presteert als een nieuw onderdeel kan zijn, maar het is gewoon
nodig om te kunnen racen."
