'Belangrijke' vergadering op komst voor F1-toetreding Andretti
Het kwam eind januari als groot nieuws binnen in de wereld van de
Formule 1: de F1 had zelf de aanvraag voor Andretti Formula Racing
voor 2025 en 2026 afgewezen, onder meer omdat de koningsklasse meer
voor Andretti zou betekenen dan andersom het geval zou zijn. Het
lijkt er dus op dat er de komende jaren twintig auto's op de
F1-grid zullen staan. De droom om snel mee te doen viel voorlopig
dus in duigen voor het Amerikaanse team, al geeft Andretti Formula
Racing duidelijk nog niet op. Mario Andretti reageert nu op de
situatie in gesprek met Sports Illustrated . "We zijn er elke dag
mee bezig, ongeacht wat er tot nu toe aan de pers is gepresenteerd.
Ik denk dat we een goede aanpak hebben. De FIA heeft ons op de
proef gesteld om alles af te vinken en we hebben nog de toestemming
nodig van de FOM (Formula One Management, red.). Maar er komt een
belangrijke vergadering aan en hopelijk kunnen we daar wat
positieve resultaten uit halen." Daarna vervolgt Andretti zijn
verhaal: "We zijn nooit gestopt met werken vanaf het allereerste
begin. We hebben al een auto en een windtunnel. Op dit moment is
het doel om in 2026 op de grid te staan. Maar er zijn zoveel
belangrijke elementen die moeten worden bepaald zodra we het sein
'oké' krijgen (om toegelaten te worden tot de F1, red.). Want zelfs
voor personeel en zeer ervaren mensen die bij ons willen komen
werken, moeten we een 'ja' hebben, voordat we een contract kunnen
verlengen. Zodra we het sein 'oké' krijgen, dan beginnen we niet
opnieuw. We zijn al op weg", zo sluit hij af.
Formule 1: de F1 had zelf de aanvraag voor Andretti Formula Racing
voor 2025 en 2026 afgewezen, onder meer omdat de koningsklasse meer
voor Andretti zou betekenen dan andersom het geval zou zijn. Het
lijkt er dus op dat er de komende jaren twintig auto's op de
F1-grid zullen staan. De droom om snel mee te doen viel voorlopig
dus in duigen voor het Amerikaanse team, al geeft Andretti Formula
Racing duidelijk nog niet op. Mario Andretti reageert nu op de
situatie in gesprek met Sports Illustrated . "We zijn er elke dag
mee bezig, ongeacht wat er tot nu toe aan de pers is gepresenteerd.
Ik denk dat we een goede aanpak hebben. De FIA heeft ons op de
proef gesteld om alles af te vinken en we hebben nog de toestemming
nodig van de FOM (Formula One Management, red.). Maar er komt een
belangrijke vergadering aan en hopelijk kunnen we daar wat
positieve resultaten uit halen." Daarna vervolgt Andretti zijn
verhaal: "We zijn nooit gestopt met werken vanaf het allereerste
begin. We hebben al een auto en een windtunnel. Op dit moment is
het doel om in 2026 op de grid te staan. Maar er zijn zoveel
belangrijke elementen die moeten worden bepaald zodra we het sein
'oké' krijgen (om toegelaten te worden tot de F1, red.). Want zelfs
voor personeel en zeer ervaren mensen die bij ons willen komen
werken, moeten we een 'ja' hebben, voordat we een contract kunnen
verlengen. Zodra we het sein 'oké' krijgen, dan beginnen we niet
opnieuw. We zijn al op weg", zo sluit hij af.
