Verstappen gewaarschuwd voor Ferrari: "Kans dat ze gat dichten in China"
Waar voor het seizoen er wat vraagtekens waren omtrent welk team
Red Bull zou kunnen uitdagen, is het na vier races overduidelijk.
Red Bull is nog altijd het snelste team, maar Ferrari zet goede
stappen. Volgens Bernie Collins, voormalig engineer bij onder meer
McLaren en Aston Martin, is Ferrari echter in het voordeel op het
Shanghai International Circuit in China. De afwezigheid van het
circuit op de F1-kalender komt dit weekend ten einde. Voor het
eerst sinds 2019 wordt er weer een Grand Prix van China
georganiseerd. Red Bull gaat het weekend in na drie van de vier
openingsronden te hebben gewonnen, terwijl concurrent Ferrari
zegevierde in Australië. Max Verstappen moest toen al vroeg de
strijd staken wegens een remprobleem. Het Italiaanse team heeft dit
jaar in de eerste races meer snelheid laten zien dan een seizoen
geleden en Collins heeft er alle vertrouwen in dat de lay-out van
het circuit bij het pakket van Ferrari past. "Ik denk dat het
circuit de sterke punten van Ferrari uit gaat spelen," vertelt ze
Sky Sports F1 . "Er is een kans dat Ferrari het gat naar Red Bull
een beetje dicht en een stap verder is dan McLaren." Moeilijkheden
in het verschiet voor Mercedes? Komend weekend staat ook de eerste
sprintrace van het seizoen op het programma, waarbij sommige
coureurs vraagtekens zetten bij de keuze om het alternatieve format
te gebruiken op een circuit dat al vijf jaar niet meer op de
kalender heeft gestaan. Met slechts één oefensessie voorafgaand aan
de racesessies, geeft Collins aan dat dit de inspanningen van
Mercedes zou kunnen belemmeren. "Voorafgaand aan de GP van Japan
was Mercedes erg ongelukkig met de auto en was er veel discussie
over het feit dat hun simulatie niet goed werkte", aldus
Collins."De auto reageert op bepaalde veranderingen en dat is niet
fijn als je een nieuwe race ingaat of als je een race ingaat met
veel onbekende factoren." "Als je moeite hebt om een race te
simuleren waar je de afgelopen vier jaar vier keer bent geweest,
dan is het ook niet tof voor een race waar je nog nooit bent
geweest, tenzij je twee fouten op een één of andere manier oplost
en de set-up meteen voor elkaar hebt."
Red Bull zou kunnen uitdagen, is het na vier races overduidelijk.
Red Bull is nog altijd het snelste team, maar Ferrari zet goede
stappen. Volgens Bernie Collins, voormalig engineer bij onder meer
McLaren en Aston Martin, is Ferrari echter in het voordeel op het
Shanghai International Circuit in China. De afwezigheid van het
circuit op de F1-kalender komt dit weekend ten einde. Voor het
eerst sinds 2019 wordt er weer een Grand Prix van China
georganiseerd. Red Bull gaat het weekend in na drie van de vier
openingsronden te hebben gewonnen, terwijl concurrent Ferrari
zegevierde in Australië. Max Verstappen moest toen al vroeg de
strijd staken wegens een remprobleem. Het Italiaanse team heeft dit
jaar in de eerste races meer snelheid laten zien dan een seizoen
geleden en Collins heeft er alle vertrouwen in dat de lay-out van
het circuit bij het pakket van Ferrari past. "Ik denk dat het
circuit de sterke punten van Ferrari uit gaat spelen," vertelt ze
Sky Sports F1 . "Er is een kans dat Ferrari het gat naar Red Bull
een beetje dicht en een stap verder is dan McLaren." Moeilijkheden
in het verschiet voor Mercedes? Komend weekend staat ook de eerste
sprintrace van het seizoen op het programma, waarbij sommige
coureurs vraagtekens zetten bij de keuze om het alternatieve format
te gebruiken op een circuit dat al vijf jaar niet meer op de
kalender heeft gestaan. Met slechts één oefensessie voorafgaand aan
de racesessies, geeft Collins aan dat dit de inspanningen van
Mercedes zou kunnen belemmeren. "Voorafgaand aan de GP van Japan
was Mercedes erg ongelukkig met de auto en was er veel discussie
over het feit dat hun simulatie niet goed werkte", aldus
Collins."De auto reageert op bepaalde veranderingen en dat is niet
fijn als je een nieuwe race ingaat of als je een race ingaat met
veel onbekende factoren." "Als je moeite hebt om een race te
simuleren waar je de afgelopen vier jaar vier keer bent geweest,
dan is het ook niet tof voor een race waar je nog nooit bent
geweest, tenzij je twee fouten op een één of andere manier oplost
en de set-up meteen voor elkaar hebt."
