Verstappen kan zijn geluk niet op: "De auto werkte nóg beter"
Niemand komt ook maar in de buurt van Max Verstappen in China. De
Nederlander pakte op dominante wijze poleposition voor de race en
zette zo zijn bijzondere reeks van 2024 voort. Vijf Grand
Prix-weekenden, vijf polepositions. Verstappen vertelt na afloop
dat de auto weer beter was dan in de sprintrace. "De sprintrace gaf
ons weer meer ideeën over de auto", stelt Verstappen. "Hij werkte
nóg beter. Ik ben erg blij met deze kwalificatie, want de auto
voelde ontzettend fijn aan. De laatste ronde was best goed en ik
ben ook blij dat ik hier in droge omstandigheden heb kunnen rijden!
De omstandigheden waren goed, dus ik had het naar mijn zin." Het
was wel even schakelen na de sprintrace, geeft Verstappen toe. "Als
je uit een race komt en weer met weinig brandstof moet rijden, heb
je altijd een rondje nodig om te wennen. Je krijgt ook iedere keer
nieuwe banden, dus je vindt iedere keer weer een beetje tijd in
elke bocht. Vrijdag regende het, dus we hadden ook meer nieuwe sets
banden om te oefenen. Daarom ging ik, buiten mijn eerste rondje in
Q3, ook iedere keer sneller. Er was niet eens zoveel baanevolutie."
Nederlander pakte op dominante wijze poleposition voor de race en
zette zo zijn bijzondere reeks van 2024 voort. Vijf Grand
Prix-weekenden, vijf polepositions. Verstappen vertelt na afloop
dat de auto weer beter was dan in de sprintrace. "De sprintrace gaf
ons weer meer ideeën over de auto", stelt Verstappen. "Hij werkte
nóg beter. Ik ben erg blij met deze kwalificatie, want de auto
voelde ontzettend fijn aan. De laatste ronde was best goed en ik
ben ook blij dat ik hier in droge omstandigheden heb kunnen rijden!
De omstandigheden waren goed, dus ik had het naar mijn zin." Het
was wel even schakelen na de sprintrace, geeft Verstappen toe. "Als
je uit een race komt en weer met weinig brandstof moet rijden, heb
je altijd een rondje nodig om te wennen. Je krijgt ook iedere keer
nieuwe banden, dus je vindt iedere keer weer een beetje tijd in
elke bocht. Vrijdag regende het, dus we hadden ook meer nieuwe sets
banden om te oefenen. Daarom ging ik, buiten mijn eerste rondje in
Q3, ook iedere keer sneller. Er was niet eens zoveel baanevolutie."
