Aston Martin-teambaas verbolgen over vele straffen voor Alonso en Stroll
Tijdens de sprintrace op zaterdag kreeg Fernando Alonso een
tijdstraf van tien seconden én drie strafpunten op zijn licentie.
Daar kwam op zondag de straf van Lance Stroll, na het incident met
Daniel Ricciardo , bovenop. Het is niet de eerste keer dit seizoen
dat de twee Aston Martin-coureurs in aanraking komen met de
wedstrijdleiding. Eerder kreeg bijvoorbeeld Fernando Alonso een
harde straf na zijn betrokkenheid in de crash van George Russell in
Melbourne. Teambaas Mike Krack is dan ook aardig ziek van de vele
straffen die steeds richting het team uit Silverstone komen, zo
verklaart hij tegenover onder andere RacingNews365 : "De stewards
zijn de laatste tijd erg streng tegen Fernando en Lance. Ook dit
weekend weer. We hadden het in de sprintrace, in Melbourne, vandaag
weer met Lance. De beslissing van vandaag zie ik ook als een veel
te snelle beslissing met harde gevolgen." Reactie op Stroll en
Ricciardo Krack gaat vervolgens dieper in op de situatie tussen
Stroll en Ricciardo: "Ik denk dat het meer een kettingreactie is.
Fernando blokkeerde, waar iedereen een beetje van schrok. Op dat
moment waren we vooral blij dat we niet beide auto's verloren, want
dit alles startte bij de auto's vooraan." "Ik had dan ook graag
gezien dat ze daar meer naar hadden gekeken, meer de details hadden
onderzocht. We hebben geprobeerd om die discussie op gang te
brengen, maar ze waren heel snel met hun oordeel dat Lance de
schuldige was. En uiteindelijk krijgt hij dan die straf van tien
seconden, bovenop de schade die hij daar heeft opgelopen", aldus
Krack. Wat Krack nog het meeste dwars zit, is het feit dat er,
volgens hem, geen lijn zit in de straffen. Hij vergelijkt de straf
van Alonso in Melbourne met de straf die Stroll in China ontving:
"De vorige keer was de auto die voorop reedt de schuldige, nu weer
de auto die er achter rijdt. Verschil is dat de vorige keer in
Melbourne er niet eens contact was. Dat is frusterend. Aan de
andere kant, als je een snelle auto hebt, dan rij je weg. Max
krijgt zulke straffen niet. Het is aan ons om ook op dat niveau te
komen."
tijdstraf van tien seconden én drie strafpunten op zijn licentie.
Daar kwam op zondag de straf van Lance Stroll, na het incident met
Daniel Ricciardo , bovenop. Het is niet de eerste keer dit seizoen
dat de twee Aston Martin-coureurs in aanraking komen met de
wedstrijdleiding. Eerder kreeg bijvoorbeeld Fernando Alonso een
harde straf na zijn betrokkenheid in de crash van George Russell in
Melbourne. Teambaas Mike Krack is dan ook aardig ziek van de vele
straffen die steeds richting het team uit Silverstone komen, zo
verklaart hij tegenover onder andere RacingNews365 : "De stewards
zijn de laatste tijd erg streng tegen Fernando en Lance. Ook dit
weekend weer. We hadden het in de sprintrace, in Melbourne, vandaag
weer met Lance. De beslissing van vandaag zie ik ook als een veel
te snelle beslissing met harde gevolgen." Reactie op Stroll en
Ricciardo Krack gaat vervolgens dieper in op de situatie tussen
Stroll en Ricciardo: "Ik denk dat het meer een kettingreactie is.
Fernando blokkeerde, waar iedereen een beetje van schrok. Op dat
moment waren we vooral blij dat we niet beide auto's verloren, want
dit alles startte bij de auto's vooraan." "Ik had dan ook graag
gezien dat ze daar meer naar hadden gekeken, meer de details hadden
onderzocht. We hebben geprobeerd om die discussie op gang te
brengen, maar ze waren heel snel met hun oordeel dat Lance de
schuldige was. En uiteindelijk krijgt hij dan die straf van tien
seconden, bovenop de schade die hij daar heeft opgelopen", aldus
Krack. Wat Krack nog het meeste dwars zit, is het feit dat er,
volgens hem, geen lijn zit in de straffen. Hij vergelijkt de straf
van Alonso in Melbourne met de straf die Stroll in China ontving:
"De vorige keer was de auto die voorop reedt de schuldige, nu weer
de auto die er achter rijdt. Verschil is dat de vorige keer in
Melbourne er niet eens contact was. Dat is frusterend. Aan de
andere kant, als je een snelle auto hebt, dan rij je weg. Max
krijgt zulke straffen niet. Het is aan ons om ook op dat niveau te
komen."
