Marko ziet verbetering bij Verstappen: "Dat werd ook wel tijd"
Van de laatste 23 races in de Formule 1 won Max Verstappen er twee
niet. Het toont aan hoe Verstappen met ijzeren hand regeert. Voor
de concurrentie blijven slechts kruimels liggen, als de Nederlander
bijvoorbeeld met remproblemen uitvalt zoals in Australië. Carlos
Sainz profiteerde daar enkele weken terug optimaal van. Maar verder
is het momenteel Verstappen die alles pakt. Poleposition,
sprintrace en de Grand Prix. Je kunt het saai noemen, maar niet als
je Red Bull-adviseur Helmut Marko bent. "Als de prestaties van een
sportman buitengewoon zijn, dan moet je dat accepteren en kunnen
waarderen. En vooral niet zeggen dat het saai is. Het is de
verdienste van Max", zegt de Oostenrijker tegen de Telegraaf . Dat
Verstappen vanaf het begin van het seizoen ook nog eens telkens
poleposition pakte, ziet Marko als een winst. „Wat kwalificaties
betreft heeft Max duidelijk een stap gezet. Dat werd ook wel tijd,
want qua pole positions loopt hij nog wat achter in vergelijking
met overwinningen. Hij is nog beter dan vorig jaar. Max kan zich
nog meer focussen en samen met GP (race engineer Gianpiero
Lambiase, red.) een betere set-up vinden zodat de auto goed genoeg
is voor de kwalificatie, maar tegelijkertijd behoudt hij ook zijn
voorsprong in de race.”
niet. Het toont aan hoe Verstappen met ijzeren hand regeert. Voor
de concurrentie blijven slechts kruimels liggen, als de Nederlander
bijvoorbeeld met remproblemen uitvalt zoals in Australië. Carlos
Sainz profiteerde daar enkele weken terug optimaal van. Maar verder
is het momenteel Verstappen die alles pakt. Poleposition,
sprintrace en de Grand Prix. Je kunt het saai noemen, maar niet als
je Red Bull-adviseur Helmut Marko bent. "Als de prestaties van een
sportman buitengewoon zijn, dan moet je dat accepteren en kunnen
waarderen. En vooral niet zeggen dat het saai is. Het is de
verdienste van Max", zegt de Oostenrijker tegen de Telegraaf . Dat
Verstappen vanaf het begin van het seizoen ook nog eens telkens
poleposition pakte, ziet Marko als een winst. „Wat kwalificaties
betreft heeft Max duidelijk een stap gezet. Dat werd ook wel tijd,
want qua pole positions loopt hij nog wat achter in vergelijking
met overwinningen. Hij is nog beter dan vorig jaar. Max kan zich
nog meer focussen en samen met GP (race engineer Gianpiero
Lambiase, red.) een betere set-up vinden zodat de auto goed genoeg
is voor de kwalificatie, maar tegelijkertijd behoudt hij ook zijn
voorsprong in de race.”
