Wolff vestigt hoop op gloednieuwe updates: "Dit resultaat is niet bevredigend"

De achterstand van Mercedes op Red Bull na 5 races is al bijna 150
punten. En ook de achterstand op Ferrari en McLaren is al enorm. En
hoewel Lewis Hamilton in de sprintrace van China nog verraste met
P2, kwamen de Mercedessen er in de race op zondag niet aan te pas.
Russell (P6) en Hamilton (P9, gestart vanaf P18) konden nimmer
strijden voor een podiumplek, tot ongenoegen van teambaas Toto
Wolff. "P6 en P9 is niet bevredigend. We proberen onze
verwachtingen bij te stellen omdat we weten dat de wagen vol
verrassingen zit. Op zaterdag was de wagen goed. Afgezien van Max,
konden we profiteren van de strijd achter ons. Het toonde aan dat
de prestaties beter worden als je vooraan in schone lucht kunt
rijden. Maar in de race hebben we met P6 het maximale uit de wagen
gehaald en dat is gewoon niet goed genoeg, dat weten we allemaal",
vertelt Wolff aan onder meer RacingNews365 . Wolff hoopt dat Miami
iets beter gaat worden voor zijn team. "Ik denk dat de wagen gewoon
een moeilijke wagen is om af te stellen en om mee te rijden. Daarom
heb je deze schommelingen in de prestaties. Ik denk dat de wagen
van Lewis in de race zeker ver verwijderd was van het optimale, het
is gewoon rijden op het scherp van de snede. Dus wat is het? Dit is
waar we staan. Voor Miami nemen we wat nieuwe onderdelen mee. Het
wordt interessant om te zien hoe deze gaan presteren op de auto."
Sta je weer op nul Wolff snapt er zelf nog niets van hoe het komt
dat de wagen zo matig presteert. "De coureurs dachten na Suzuka dat
de wagen het beste was in tweeënhalf jaar, zeker als je kijkt naar
de prestaties in hoge snelheids-bochten. Maar dan zie je dat we
hier totaal niet presteerden in de lage snelheids-bochten. Dus als
je bij de een een halve seconde wint, maar bij de ander een halve
seconde verliest, sta je weer op nul. Dat is iets wat we moeten
verbeteren." "We hebben alle feiten nu op tafel liggen. We weten
wat we hebben aangepast om de problemen met de hoge snelheid op te
lossen. We weten hoe de wagen ervoor was. Nu moeten we de wagen zo
maken dat ie goed is in zowel bochten met lage als hoge snelheid.
We hebben soms momenten van die prestaties gezien, maar over het
algemeen zijn we nu niet goed genoeg."

Top Headlines

Oudere Top Headlines