Verstappen hekelt langzame voorganger: "Maar kom op, gas erop!"
Op het Shanghai International Circuit boekte Max Verstappen zijn
vierde zege van het seizoen. De race werd opgehouden doordat twee
keer de safety car op de baan moest komen. Eerst omdat Valtteri
Bottas stil kwam te staan en niet lang na de herstart omdat toen
Kevin Magnussen Yuki Tsunoda uit de race tikte. Twee keer haalde
het de snelheid uit de race en vooral bij de eerste safety car zag
Verstappen zijn enorme voorsprong als sneeuw voor de zon
verdwijnen. Hoewel beide situaties niets afdeden aan de dominantie
van Verstappen in China, baalde de Red Bull-coureur zichtbaar van
deze momenten. "Ik vond dat het gewoon te lang duren voordat die
eerste auto (van Bottas, red.) werd weggehaald. En toen had ik het
gevoel dat we nog een extra ronde voor niets achter de safety car
bleven. ik dacht: 'Kom op, gas erop!'", zegt Verstappen. "En toen
kwam er nog een safetycar en opnieuw vond ik het lang duren voordat
ze alles hadden opgeruimd, want je wil gewoon racen. Door die twee
safety cars werd het gewoon wat minder leuk. Want anders hadden we
waarschijnlijk meer verschillende strategieƫn gezien tussen de
verschillende wagens. Nu reed iedereen min of meer gewoon, behalve
Fernando Alonso die op softs reed. Het maakte het denk ik een
beetje ongecompliceerder, dat was een beetje jammer."
vierde zege van het seizoen. De race werd opgehouden doordat twee
keer de safety car op de baan moest komen. Eerst omdat Valtteri
Bottas stil kwam te staan en niet lang na de herstart omdat toen
Kevin Magnussen Yuki Tsunoda uit de race tikte. Twee keer haalde
het de snelheid uit de race en vooral bij de eerste safety car zag
Verstappen zijn enorme voorsprong als sneeuw voor de zon
verdwijnen. Hoewel beide situaties niets afdeden aan de dominantie
van Verstappen in China, baalde de Red Bull-coureur zichtbaar van
deze momenten. "Ik vond dat het gewoon te lang duren voordat die
eerste auto (van Bottas, red.) werd weggehaald. En toen had ik het
gevoel dat we nog een extra ronde voor niets achter de safety car
bleven. ik dacht: 'Kom op, gas erop!'", zegt Verstappen. "En toen
kwam er nog een safetycar en opnieuw vond ik het lang duren voordat
ze alles hadden opgeruimd, want je wil gewoon racen. Door die twee
safety cars werd het gewoon wat minder leuk. Want anders hadden we
waarschijnlijk meer verschillende strategieƫn gezien tussen de
verschillende wagens. Nu reed iedereen min of meer gewoon, behalve
Fernando Alonso die op softs reed. Het maakte het denk ik een
beetje ongecompliceerder, dat was een beetje jammer."
