'Ferrari kaapt grote sponsor Mercedes en evenaart megadeal Red Bull'
Op dit moment is Hewlett Packard (HP) nog een partner van Mercedes,
maar het Amerikaanse bedrijf zal snel de titelsponsor worden van
Ferrari. Dat laat het Amerikaanse Sportbusiness weten. HP staat op
het punt om een megadeal te tekenen met de Scuderia en zo de deal
tussen Oracle en Red Bull Racing te evenaren. De verwachting is dat
Ferrari de deal in Miami bekend zal maken en het zou daarbij gaan
om een contract met een waarde van 90 tot 100 miljoen dollar per
jaar. De deal bestaat echter niet alleen uit een geldbedrag. Net
als de deal tussen Oracle en Red Bull, ontstaat er ook een
technologische samenwerking tussen Ferrari en HP. Het Amerikaanse
technologiebedrijf kan Ferrari namelijk veel ondersteuning bieden
bij het ontwikkelen van de bolide. Zo is het algemeen bekend dat
ook Oracle een grote rol speelt in de huidige successen van Red
Bull. Software is onwijs belangrijk geworden in de hedendaagse
Formule 1 en op dat vlak kunnen technologische bedrijven als HP en
Oracle veel bijdragen. Doordat HP op dit moment nog een partner is
van Mercedes, lijkt het erop dat het bedrijf pas volgend seizoen de
titelsponsor zal worden van Ferrari. RacingNews365 begrijpt dat de
deal tussen de twee partijen op dit moment ook nog niet getekend
is. Door de beursgenoteerde policy bij Ferrari, zou men na het
zetten van een handtekening binnen 48 uur een deal bekend moeten
maken. Dat is op dit moment nog niet gebeurd. Gezien HP op dit
moment een partner is van Mercedes, lijkt men pas in 2025 de
overstap te maken naar Ferrari. In 2023 gebeurde hetzelfde toen
Ferrari al vroegtijdig een aankondiging maakte van de deal met
Peroni. Het biermerk was op dat moment nog sponsor van Aston Martin
en de deal met Ferrari ging dan ook pas in vanaf 2024. In Miami zal
het team naar alle waarschijnlijkheid meer duidelijkheid geven. De
Grand Prix van Miami lijkt sowieso een belangrijk raceweekend te
zijn geworden voor de F1-teams. Zowel op sponsorgebied als op de
coureursmarkt lijkt er rond die Grand Prix veel te spelen. Alle
hoge heren van teams en sponsoren zullen dan ook aanwezig zijn in
Miami. Tijdens de races in China en Japan was dat bijvoorbeeld niet
het geval.
maar het Amerikaanse bedrijf zal snel de titelsponsor worden van
Ferrari. Dat laat het Amerikaanse Sportbusiness weten. HP staat op
het punt om een megadeal te tekenen met de Scuderia en zo de deal
tussen Oracle en Red Bull Racing te evenaren. De verwachting is dat
Ferrari de deal in Miami bekend zal maken en het zou daarbij gaan
om een contract met een waarde van 90 tot 100 miljoen dollar per
jaar. De deal bestaat echter niet alleen uit een geldbedrag. Net
als de deal tussen Oracle en Red Bull, ontstaat er ook een
technologische samenwerking tussen Ferrari en HP. Het Amerikaanse
technologiebedrijf kan Ferrari namelijk veel ondersteuning bieden
bij het ontwikkelen van de bolide. Zo is het algemeen bekend dat
ook Oracle een grote rol speelt in de huidige successen van Red
Bull. Software is onwijs belangrijk geworden in de hedendaagse
Formule 1 en op dat vlak kunnen technologische bedrijven als HP en
Oracle veel bijdragen. Doordat HP op dit moment nog een partner is
van Mercedes, lijkt het erop dat het bedrijf pas volgend seizoen de
titelsponsor zal worden van Ferrari. RacingNews365 begrijpt dat de
deal tussen de twee partijen op dit moment ook nog niet getekend
is. Door de beursgenoteerde policy bij Ferrari, zou men na het
zetten van een handtekening binnen 48 uur een deal bekend moeten
maken. Dat is op dit moment nog niet gebeurd. Gezien HP op dit
moment een partner is van Mercedes, lijkt men pas in 2025 de
overstap te maken naar Ferrari. In 2023 gebeurde hetzelfde toen
Ferrari al vroegtijdig een aankondiging maakte van de deal met
Peroni. Het biermerk was op dat moment nog sponsor van Aston Martin
en de deal met Ferrari ging dan ook pas in vanaf 2024. In Miami zal
het team naar alle waarschijnlijkheid meer duidelijkheid geven. De
Grand Prix van Miami lijkt sowieso een belangrijk raceweekend te
zijn geworden voor de F1-teams. Zowel op sponsorgebied als op de
coureursmarkt lijkt er rond die Grand Prix veel te spelen. Alle
hoge heren van teams en sponsoren zullen dan ook aanwezig zijn in
Miami. Tijdens de races in China en Japan was dat bijvoorbeeld niet
het geval.
