Ferrari bevestigt lucratieve deal met nieuwe titelsponsor

Het hing al even in de lucht en is nu bevestigd: Ferrari heeft een
nieuwe titelsponsor in HP. Het Italiaanse team maakt dat bekend in
een persbericht. Ferrari gaat vanaf de Grand Prix van Miami door
het leven als Scuderia Ferrari HP en voorafgaand aan het GP-weekend
wordt er ook een speciale livery onthuld. Eerder was al duidelijk
dat het om een lucratieve deal gaat. HP zou tussen de 90 en 100
miljoen euro per jaar gaan betalen, waarmee het de deal tussen
Oracle en Red Bull Racing zou evenaren. Eerder was HP sponsor van
Mercedes. Benedetto Vigna, de CEO van Ferrari, reageert verheugd op
de nieuwe samenwerking. "Onze oprichter heeft ons zijn voortdurende
wil om vooruitgang te boeken doorgegeven. Daarom hebben we de drang
om te innoveren op de weg en op het circuit evenals onze toewijding
aan een duurzame toekomst, van CO2-neutraliteit tot de opleiding
van de jongere generatie. In HP hebben we dezelfde waarden
gevonden, waardoor het een ideale partner is. We kijken ernaar uit
om onze samenwerking te starten en samen nieuwe kansen en
uitdagingen aan te gaan." Ook Enrique Lores, de CEO van HP, is
blij. "Met technologie, prestaties en uitzonderlijk vakmanschap die
de toekomst voeden, is de samenwerking tussen HP en Ferrari een
natuurlijke fit. Beide merken zijn gebouwd op een rijke
geschiedenis. Door deze unieke samenwerking hebben we ook de
mogelijkheid om een nieuw publiek te bereiken, zakelijke groei te
stimuleren en een blijvende impact te creëren voor onze
gezamenlijke klanten en gemeenschappen. Samen zullen we het
wereldwijde podium van de racerij benutten om duurzame innovatie te
versnellen."

Top Headlines

Oudere Top Headlines