Coronel ziet waanzinnige Verstappen: "Alleen in de naam zit al een halve seconde"
De Grand Prix van China was één van de twee races op de huidige
kalender die Max Verstappen nog niet had gewonnen. Daar kwam
afgelopen weekend verandering in. Op het Shanghai International
Circuit was de Nederlander oppermachtig, maar de dominantie kwam
deze keer iets langzamer op gang. In de verregende
sprintkwalificatie kreeg Verstappen het namelijk niet voor elkaar,
waardoor Lando Norris poleposition voor de sprintrace kon pakken.
Tom Coronel kon wel genieten van de chaos op vrijdag. Hij vertelt
in gesprek met RacingNews365 : "Ja, gaaf, dat vind ik juist wel het
mooie, want dan zie je dat je het in twee rondjes moet doen. Dan
maakt hij (Verstappen red.) net even een klein foutje en dan zit je
er net niet bij." "Maar hij maakt wel weer goed, want in de
sprintrace pakt hij gewoon een goede 13 seconden op de rest van het
veld. En dan ook nog eens de hoofdrace winnen, met 22 seconden die
hij nog verliest bij de safety car, dus dan was hij eigenlijk dik
40 seconden weg. Dus als je dat zo bekijkt, is het niet normaal wat
hij laat zien." Volgens Coronel is dit dan ook de reden waarom
Verstappen momenteel onverslaanbaar is: "Daar heeft hij laten zien
dat hij gewoon een halve seconde sneller is dan de rest van het
veld. In de naam Verstappen zit gewoon vijf tienden per ronde in de
race. Die zijn niet te koop." McLaren of Ferrari? Waar Ferrari tot
op heden overduidelijk sneller was dan McLaren, kwam het Italiaanse
team er in China bijna niet aan te pas. De positieve verrassing was
dan ook Norris. De Brit was het hele weekend snel en kwam op zondag
als tweede over de finish. De snelheid van Norris en vooral het
gebrek aan snelheid van Ferrari zorgt wel voor vraagtekens bij
Coronel: "Ik durf niet te zeggen dat het McLaren is, maar zeker wel
Lando Norris. De rest zat wel heel dicht bij elkaar. P3 tot P7 was
anderhalve tiende verschil, dus zo close was dat." "Ik denk dat de
competitie daar het sterkste is. Dan zit je er net wel of net niet
voor, en voor Ferrari was het nu net niet. Maar ik zag ook dat ze
hele andere lijnen aan het rijden waren. Carlos Sainz was veel meer
radius aan het pakken dan Charles Leclerc. Daarmee zag je wel
waarom Leclerc langer zijn banden heel hield." Tijdens de
sprintrace waren beide Ferrari-coureurs meer met elkaar bezig dan
met de strijd vooraan. Iets wat volgens Coronel inherent is aan de
keuze die het team al voor het seizoen heeft gemaakt: "Ze zaten ten
eerste constant enorm dicht bij elkaar. Hun tijden zaten binnen een
paar honderdsten en duizendsten van elkaar, dat is natuurlijk al
heel gaaf om te zien." "En uiteindelijk, hier vraag je wel een
beetje om als team zijnde. Sainz heeft natuurlijk nog niets
getekend en wil laten zien dat hij minstens hetzelfde waard is als
Leclerc. Dat hij het zitje verdiend bij Ferrari, terwijl dat is
weggegeven. Daar baalt hij zo van, dat je die interne strijd
automatisch creëert, dat is gewoon een natuurlijk effect van de
frustratie", sluit Coronel af. Bekijk hieronder de volledige video!
ZhLvf0c9e7I
kalender die Max Verstappen nog niet had gewonnen. Daar kwam
afgelopen weekend verandering in. Op het Shanghai International
Circuit was de Nederlander oppermachtig, maar de dominantie kwam
deze keer iets langzamer op gang. In de verregende
sprintkwalificatie kreeg Verstappen het namelijk niet voor elkaar,
waardoor Lando Norris poleposition voor de sprintrace kon pakken.
Tom Coronel kon wel genieten van de chaos op vrijdag. Hij vertelt
in gesprek met RacingNews365 : "Ja, gaaf, dat vind ik juist wel het
mooie, want dan zie je dat je het in twee rondjes moet doen. Dan
maakt hij (Verstappen red.) net even een klein foutje en dan zit je
er net niet bij." "Maar hij maakt wel weer goed, want in de
sprintrace pakt hij gewoon een goede 13 seconden op de rest van het
veld. En dan ook nog eens de hoofdrace winnen, met 22 seconden die
hij nog verliest bij de safety car, dus dan was hij eigenlijk dik
40 seconden weg. Dus als je dat zo bekijkt, is het niet normaal wat
hij laat zien." Volgens Coronel is dit dan ook de reden waarom
Verstappen momenteel onverslaanbaar is: "Daar heeft hij laten zien
dat hij gewoon een halve seconde sneller is dan de rest van het
veld. In de naam Verstappen zit gewoon vijf tienden per ronde in de
race. Die zijn niet te koop." McLaren of Ferrari? Waar Ferrari tot
op heden overduidelijk sneller was dan McLaren, kwam het Italiaanse
team er in China bijna niet aan te pas. De positieve verrassing was
dan ook Norris. De Brit was het hele weekend snel en kwam op zondag
als tweede over de finish. De snelheid van Norris en vooral het
gebrek aan snelheid van Ferrari zorgt wel voor vraagtekens bij
Coronel: "Ik durf niet te zeggen dat het McLaren is, maar zeker wel
Lando Norris. De rest zat wel heel dicht bij elkaar. P3 tot P7 was
anderhalve tiende verschil, dus zo close was dat." "Ik denk dat de
competitie daar het sterkste is. Dan zit je er net wel of net niet
voor, en voor Ferrari was het nu net niet. Maar ik zag ook dat ze
hele andere lijnen aan het rijden waren. Carlos Sainz was veel meer
radius aan het pakken dan Charles Leclerc. Daarmee zag je wel
waarom Leclerc langer zijn banden heel hield." Tijdens de
sprintrace waren beide Ferrari-coureurs meer met elkaar bezig dan
met de strijd vooraan. Iets wat volgens Coronel inherent is aan de
keuze die het team al voor het seizoen heeft gemaakt: "Ze zaten ten
eerste constant enorm dicht bij elkaar. Hun tijden zaten binnen een
paar honderdsten en duizendsten van elkaar, dat is natuurlijk al
heel gaaf om te zien." "En uiteindelijk, hier vraag je wel een
beetje om als team zijnde. Sainz heeft natuurlijk nog niets
getekend en wil laten zien dat hij minstens hetzelfde waard is als
Leclerc. Dat hij het zitje verdiend bij Ferrari, terwijl dat is
weggegeven. Daar baalt hij zo van, dat je die interne strijd
automatisch creëert, dat is gewoon een natuurlijk effect van de
frustratie", sluit Coronel af. Bekijk hieronder de volledige video!
ZhLvf0c9e7I
