Viaplay verlengt Formule 1-rechten tot en met 2029

Viaplay Group heeft de overeenkomst met Formula One Management vernieuwd voor een historisch lange periode van vijf jaar. Hierdoor kunnen de Formule 1-fans in Nederland, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen en IJsland tot eind 2029 blijven genieten van elke seconde van één van de meest populaire sporten ter wereld. Op Viaplay blijven alle races, kwalificaties en trainingen live te volgen inclusief lokaal commentaar met daarnaast uitgebreide voor- en nabeschouwingen, talkshows, samenvattingen, documentaires en alles over drievoudig-wereldkampioen Max Verstappen. Naast de verlenging van het rechtenpakket wordt in Nederland tevens de samenwerking met F1 TV Pro gecontinueerd.

Max Verstappen reageerde verheugd: “Ik ben heel blij dat Viaplay deze langdurige overeenkomst met Formule 1 heeft gesloten. Zij streven, net als ik, naar perfectie. Ik kijk er dan ook naar uit om onze samenwerking te continueren. Het is geweldig dat Viaplay mijn prestaties dichter bij de kijkers brengt.”

Met meer dan 700 miljoen fans blijft de Formule 1 zich verder ontwikkelen als één van ‘s werelds meest populaire en spannende sporten. Na een recordaantal circuitbezoekers van 6 miljoen in 2023, is de Formule 1 inmiddels bezig aan het langste seizoen uit de geschiedenis.

Formule 1 kent in Nederland zo’n 5 miljoen fans, waarvan 50% de sport is gaan volgen in de afgelopen vijf jaar. In 2023 steeg het aantal kijkers in Nederland tot 12 miljoen, 35% meer ten opzichte van 2022.

Elk Formule 1-weekend trekt gemiddeld 70 miljoen kijkers. In 2023 keken er in totaal 1,5 miljard mensen wereldwijd. De fanbase van de sport wordt steeds jonger en diverser: 40% van de fans is vrouw, één op de drie tv-kijkers is jonger dan 35 jaar en één op de drie fans is de sport de afgelopen vier jaar gaan volgen. In 2023 was de Formule 1 voor het vierde jaar op rij de snelst groeiende sport ter wereld op social media.

Top Headlines

Oudere Top Headlines