Hamilton met handen in het haar door onvoorspelbare Mercedes
Lewis Hamilton moet het doen met de achtste startplek voor de Grand
Prix van Miami. Daar waar de zevenvoudig wereldkampioen in het
tweede deel van de kwalificatie anderhalve tiende achter de snelste
man zat, moest hij ineens negen tienden toegeven op polesitter Max
Verstappen in Q3. Verschillende coureurs klaagden na de
kwalificatie over het feit dat de auto zich in de verschillende
delen van de kwalificatie anders gedroeg. Hamilton verwijst naar de
banden. "Ik denk dat het aan deze band ligt", zegt Hamilton over de
zachte band. "In mijn hele carrière kan ik me niet herinneren dat
ik ooit zo'n klein window heb gehad waarin de band werkte", zo legt
de zevenvoudig wereldkampioen uit aan onder meer RacingNews365. Dan
richt Hamilton zich op de kwalificatie zelf. "Het was een betere
kwalificatie. Ik denk dat de auto in Q2 het beste aanvoelde, maar
in Q3 waren we nergens. Ik denk dus dat we gewoon werken binnen een
heel klein window van de banden. Dat is waarschijnlijk het meest
frustrerende. Als ik terugkijk naar vroeger, toen had je een veel
groter window om mee te werken. Opeens kun je gewoon de balans
optimaliseren en dan heb je gewoon goede grip gedurende de hele
ronde", zo legt Hamilton uit. Kieskeurig "In Q2 was het verschil
maar anderhalve tiende en ik dacht: what the hell , ik zit niet ver
van de Red Bull af. Ik denk zeker dat de auto kieskeurig is en we
hebben problemen met de auto. We weten dat de balans qua
aerodynamica niet is waar we hem willen hebben, maar ik denk dat er
veel te verklaren is door de banden." Een van de grootste problemen
voor Mercedes op dit moment is dat het team niet weet hoe de auto
zich zal gedragen. "Onze auto is de afgelopen jaren onvoorspelbaar
geweest. We proberen de balans te vinden, al zit je de hele tijd op
het randje door alle bochten heen." Dan richt Hamilton zich nog
even op de race op de zondag. "Ik denk dat we de afstelling hebben
gemaximaliseerd en dat de auto goed was met een geweldige balans.
Ik weet niet of we hetzelfde tempo hebben als de jongens voor ons,
maar we zitten er een beetje dichter bij. Hopelijk kunnen we
proberen aan te vallen en kijken of we voor een paar jongens kunnen
komen."
Prix van Miami. Daar waar de zevenvoudig wereldkampioen in het
tweede deel van de kwalificatie anderhalve tiende achter de snelste
man zat, moest hij ineens negen tienden toegeven op polesitter Max
Verstappen in Q3. Verschillende coureurs klaagden na de
kwalificatie over het feit dat de auto zich in de verschillende
delen van de kwalificatie anders gedroeg. Hamilton verwijst naar de
banden. "Ik denk dat het aan deze band ligt", zegt Hamilton over de
zachte band. "In mijn hele carrière kan ik me niet herinneren dat
ik ooit zo'n klein window heb gehad waarin de band werkte", zo legt
de zevenvoudig wereldkampioen uit aan onder meer RacingNews365. Dan
richt Hamilton zich op de kwalificatie zelf. "Het was een betere
kwalificatie. Ik denk dat de auto in Q2 het beste aanvoelde, maar
in Q3 waren we nergens. Ik denk dus dat we gewoon werken binnen een
heel klein window van de banden. Dat is waarschijnlijk het meest
frustrerende. Als ik terugkijk naar vroeger, toen had je een veel
groter window om mee te werken. Opeens kun je gewoon de balans
optimaliseren en dan heb je gewoon goede grip gedurende de hele
ronde", zo legt Hamilton uit. Kieskeurig "In Q2 was het verschil
maar anderhalve tiende en ik dacht: what the hell , ik zit niet ver
van de Red Bull af. Ik denk zeker dat de auto kieskeurig is en we
hebben problemen met de auto. We weten dat de balans qua
aerodynamica niet is waar we hem willen hebben, maar ik denk dat er
veel te verklaren is door de banden." Een van de grootste problemen
voor Mercedes op dit moment is dat het team niet weet hoe de auto
zich zal gedragen. "Onze auto is de afgelopen jaren onvoorspelbaar
geweest. We proberen de balans te vinden, al zit je de hele tijd op
het randje door alle bochten heen." Dan richt Hamilton zich nog
even op de race op de zondag. "Ik denk dat we de afstelling hebben
gemaximaliseerd en dat de auto goed was met een geweldige balans.
Ik weet niet of we hetzelfde tempo hebben als de jongens voor ons,
maar we zitten er een beetje dichter bij. Hopelijk kunnen we
proberen aan te vallen en kijken of we voor een paar jongens kunnen
komen."
