Verstappen kent ideale strategie voor GP Miami
Voor de tweede keer dit seizoen is de Formule 1 bezig aan een
sprintweekend. Twee races en twee kwalificaties is niet alleen
flink aanpoten voor de teams, maar ook voor de banden van Pirelli.
Het circuit in Miami bleek voorlopig iets minder hard voor de
banden dan vooraf gedacht, waardoor Pirelli verwacht dat de Grand
Prix van Miami met weinig gekke strategieën te maken zal krijgen.
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen. Bij een 'normale'
race, zullen we de pitstopcrews van de teams niet al te veel in
actie zien. Volgens Pirelli is een eenstopper namelijk met afstand
de snelste strategie. Starten op de mediums en tussen rondje 15 en
21 wisselen naar de harde band, lijkt voor de meeste coureurs de
beste optie. Uiteraard is het ook mogelijk om de omgekeerde weg te
bewandelen. Dan zou je tussen rondje 35 en 41 een stop moeten
maken. Opmerkelijk is het feit dat Pirelli ook een strategie heeft
uitgetekend met de zachte band. Waar op zaterdag nog vele coureurs
twijfelde over de prestaties van de softs, verwacht Pirelli dat ook
deze band tot de mogelijkheden behoort op zondag. De tekst gaat
verder onder de afbeelding. Verstappen heeft niet alles te kiezen
Voor Max Verstappen en zijn teamgenoot Sergio Perez lijkt er maar
één strategie voor de hand te liggen: starten op medium en
uitrijden op de harde band. Beide coureurs hebben nog één nieuwe
set mediumbanden over en twee nieuwe setjes harde banden. Beide
heren hebben echter geen nieuwe zachte banden meer over, maar wel
drie setjes gebruikte softs. Bij de concurrentie is dat wat anders.
Beide Ferrari-coureurs, Charles Leclerc en Carlos Sainz, beschikken
nog maar over één nieuw set medium én één nieuw set harde banden.
Ook Oscar Piastri beschikt over deze keuzes, terwijl Lando Norris
nog een nieuwe set zacht over heeft. Hij zou dus wat meer risico
kunnen nemen. Voor Mercedes is er al helemaal weinig te kiezen.
Beide coureurs hebben alleen nog twee nieuwe sets harde banden
over. Verder moeten zij het doen met gebruikte banden. Bij Aston
Martin hebben ze juist weer géén nieuwe harde banden. Zij
beschikken nog wel over nieuwe mediums én nieuwe zachte banden.
sprintweekend. Twee races en twee kwalificaties is niet alleen
flink aanpoten voor de teams, maar ook voor de banden van Pirelli.
Het circuit in Miami bleek voorlopig iets minder hard voor de
banden dan vooraf gedacht, waardoor Pirelli verwacht dat de Grand
Prix van Miami met weinig gekke strategieën te maken zal krijgen.
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen. Bij een 'normale'
race, zullen we de pitstopcrews van de teams niet al te veel in
actie zien. Volgens Pirelli is een eenstopper namelijk met afstand
de snelste strategie. Starten op de mediums en tussen rondje 15 en
21 wisselen naar de harde band, lijkt voor de meeste coureurs de
beste optie. Uiteraard is het ook mogelijk om de omgekeerde weg te
bewandelen. Dan zou je tussen rondje 35 en 41 een stop moeten
maken. Opmerkelijk is het feit dat Pirelli ook een strategie heeft
uitgetekend met de zachte band. Waar op zaterdag nog vele coureurs
twijfelde over de prestaties van de softs, verwacht Pirelli dat ook
deze band tot de mogelijkheden behoort op zondag. De tekst gaat
verder onder de afbeelding. Verstappen heeft niet alles te kiezen
Voor Max Verstappen en zijn teamgenoot Sergio Perez lijkt er maar
één strategie voor de hand te liggen: starten op medium en
uitrijden op de harde band. Beide coureurs hebben nog één nieuwe
set mediumbanden over en twee nieuwe setjes harde banden. Beide
heren hebben echter geen nieuwe zachte banden meer over, maar wel
drie setjes gebruikte softs. Bij de concurrentie is dat wat anders.
Beide Ferrari-coureurs, Charles Leclerc en Carlos Sainz, beschikken
nog maar over één nieuw set medium én één nieuw set harde banden.
Ook Oscar Piastri beschikt over deze keuzes, terwijl Lando Norris
nog een nieuwe set zacht over heeft. Hij zou dus wat meer risico
kunnen nemen. Voor Mercedes is er al helemaal weinig te kiezen.
Beide coureurs hebben alleen nog twee nieuwe sets harde banden
over. Verder moeten zij het doen met gebruikte banden. Bij Aston
Martin hebben ze juist weer géén nieuwe harde banden. Zij
beschikken nog wel over nieuwe mediums én nieuwe zachte banden.
