Magnussen opnieuw zwaar bestraft, schorsing komt heel dichtbij
Kevin Magnussen zal met weinig plezier terug kijken op de Grand
Prix van Miami. In de sprintrace kreeg de Deen maar liefst 35
seconden tijdstraf én kreeg hij opnieuw drie strafpunten op zijn
licentie. En dat is niet voor het eerst dit seizoen, want ook in
Saoedi-Arabië en China kreeg Magnussen strafpunten op zijn
licentie. Dankzij de drie punten in de sprintrace in Miami kwam
Magnussen al op acht strafpunten. En daar komen nu opnieuw twee
strafpunten bij, omdat hij Logan Sargeant uit de race kegelde.
Overigens kreeg Magnussen na de race ook nog eens 20 seconden
tijdstraf wegens het betreden van de pitstraat zonder banden te
wisselen. Dat betekent dat een schorsing steeds dichterbij begint
te komen. In de Formule 1 mag je maximaal twaalf strafpunten op je
licentie hebben en Magnussen komt nu dus al op tien. Na een jaar
vervallen de strafpunten, alleen Magnussen zit in de situatie dat
hij met nul strafpunten aan het seizoen begon. Dat betekent dat hij
het hele jaar nog aan deze punten vast zit en dus nog negentien
races flink moet gaan oppassen. Wat hangt Magnussen boven het
hoofd? Want zodra Magnussen die twaalf punten aantikt, is het
meteen klaar met de Deen. Magnussen zal dan één raceweekend moeten
uitzitten. Het voordeel is wel dat hij dan weer op nul kan
beginnen. Het kwam overigens nog nooit voor dat een coureur een
race schorsing moest uitzitten, naar aanleiding van het
overschrijden van het aantal strafpunten. De laatste coureur die
geschorst werd voor één race was Romain Grosjean, naar aanleiding
van de gigantische crash bij de start van de Grand Prix van België
in 2012. De Fransman was dat seizoen al bij meerdere incidenten
betrokken en leek het kampioenschap negatief te gaan beïnvloeden,
waardoor de Formule 1 hem niet liet deelnemen aan de GP van Italië.
Na dit incident introduceerde de Formule 1 dit systeem om
dergelijke praktijken te voorkomen. Twaalf jaar laten kan Magnussen
nu de eerste coureur worden die de 'magische' grens van twaalf
punten gaat overschrijden. Wordt vervolgd...
Prix van Miami. In de sprintrace kreeg de Deen maar liefst 35
seconden tijdstraf én kreeg hij opnieuw drie strafpunten op zijn
licentie. En dat is niet voor het eerst dit seizoen, want ook in
Saoedi-Arabië en China kreeg Magnussen strafpunten op zijn
licentie. Dankzij de drie punten in de sprintrace in Miami kwam
Magnussen al op acht strafpunten. En daar komen nu opnieuw twee
strafpunten bij, omdat hij Logan Sargeant uit de race kegelde.
Overigens kreeg Magnussen na de race ook nog eens 20 seconden
tijdstraf wegens het betreden van de pitstraat zonder banden te
wisselen. Dat betekent dat een schorsing steeds dichterbij begint
te komen. In de Formule 1 mag je maximaal twaalf strafpunten op je
licentie hebben en Magnussen komt nu dus al op tien. Na een jaar
vervallen de strafpunten, alleen Magnussen zit in de situatie dat
hij met nul strafpunten aan het seizoen begon. Dat betekent dat hij
het hele jaar nog aan deze punten vast zit en dus nog negentien
races flink moet gaan oppassen. Wat hangt Magnussen boven het
hoofd? Want zodra Magnussen die twaalf punten aantikt, is het
meteen klaar met de Deen. Magnussen zal dan één raceweekend moeten
uitzitten. Het voordeel is wel dat hij dan weer op nul kan
beginnen. Het kwam overigens nog nooit voor dat een coureur een
race schorsing moest uitzitten, naar aanleiding van het
overschrijden van het aantal strafpunten. De laatste coureur die
geschorst werd voor één race was Romain Grosjean, naar aanleiding
van de gigantische crash bij de start van de Grand Prix van België
in 2012. De Fransman was dat seizoen al bij meerdere incidenten
betrokken en leek het kampioenschap negatief te gaan beïnvloeden,
waardoor de Formule 1 hem niet liet deelnemen aan de GP van Italië.
Na dit incident introduceerde de Formule 1 dit systeem om
dergelijke praktijken te voorkomen. Twaalf jaar laten kan Magnussen
nu de eerste coureur worden die de 'magische' grens van twaalf
punten gaat overschrijden. Wordt vervolgd...
