Worstelende Verstappen niet in top drie tijdens eerste training Imola
Op het zonnige Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari was het
al gelijk druk op de baan. Vorig jaar ging de Grand Prix van
Emilia-Romagna niet door door overstromingen, waardoor de teams nu
maar wat graag data wilden vergaren. Wie zeker tijd op de baan
wilde besteden, was de reservecoureur van Haas, Oliver Bearman. Hij
zat tijdens de eerste vrije training in de Haas van Kevin
Magnussen. Max Verstappen was gelijk de snelste man en trok een
flink gat naar de concurrentie, al dook George Russell in de
Mercedes daar al snel onderdoor. Na een kleine tien minuten
herstelde Verstappen de orde en stond hij weer bovenaan, met zijn
teamgenoot Sergio Perez daar slechts acht duizendsten achter. Maar
het ging rapper en rapper, al zochten verschillende coureurs de
limieten van de baan op. Zo kwamen Yuki Tsunoda en Lewis Hamilton
in het grind terecht. Met nog ruim veertig minuten op de klok
tijdens de eerste training werd er een gele vlag gezwaaid, waarna
niet veel later de rode vlag werd getoond. Alexander Albon zette
zijn Williams namelijk aan de kant en daardoor lag de sessie
tijdelijk stil. De auto van Albon viel uit nadat hij over een
kerkbstone was gereden. De sessie werd al relatief snel weer hervat
en het ging weer sneller en sneller. De twee Ferrari's zagen er
snel uit, met Carlos Sainz voor Charles Leclerc op 1 en 2. Niet
veel later kwam Daniel Ricciardo in het grind terecht en ook Oscar
Piastri kwam even buiten de baan terecht net als Carlos Sainz.
Lewis Hamilton verloor echt de controle over zijn Mercedes en
ontsnapte aan schade aan zijn bolide. Verstappen zette vervolgens
aan op zachte banden, maar de Nederlander kwam niet verder dan de
vierde plek. Over de radio klaagde hij al over dat hij in bocht 11
geen grip had. Niet veel later ging Verstappen op hoge snelheid
rechtdoor op de chicane achterop het circuit. Leclerc was
uiteindelijk de snelste man, gevolgd door Russell en Sainz. Perez
werd vierde en Verstappen zette zijn Red Bull uiteindelijk op de
vijfde plek neer.
al gelijk druk op de baan. Vorig jaar ging de Grand Prix van
Emilia-Romagna niet door door overstromingen, waardoor de teams nu
maar wat graag data wilden vergaren. Wie zeker tijd op de baan
wilde besteden, was de reservecoureur van Haas, Oliver Bearman. Hij
zat tijdens de eerste vrije training in de Haas van Kevin
Magnussen. Max Verstappen was gelijk de snelste man en trok een
flink gat naar de concurrentie, al dook George Russell in de
Mercedes daar al snel onderdoor. Na een kleine tien minuten
herstelde Verstappen de orde en stond hij weer bovenaan, met zijn
teamgenoot Sergio Perez daar slechts acht duizendsten achter. Maar
het ging rapper en rapper, al zochten verschillende coureurs de
limieten van de baan op. Zo kwamen Yuki Tsunoda en Lewis Hamilton
in het grind terecht. Met nog ruim veertig minuten op de klok
tijdens de eerste training werd er een gele vlag gezwaaid, waarna
niet veel later de rode vlag werd getoond. Alexander Albon zette
zijn Williams namelijk aan de kant en daardoor lag de sessie
tijdelijk stil. De auto van Albon viel uit nadat hij over een
kerkbstone was gereden. De sessie werd al relatief snel weer hervat
en het ging weer sneller en sneller. De twee Ferrari's zagen er
snel uit, met Carlos Sainz voor Charles Leclerc op 1 en 2. Niet
veel later kwam Daniel Ricciardo in het grind terecht en ook Oscar
Piastri kwam even buiten de baan terecht net als Carlos Sainz.
Lewis Hamilton verloor echt de controle over zijn Mercedes en
ontsnapte aan schade aan zijn bolide. Verstappen zette vervolgens
aan op zachte banden, maar de Nederlander kwam niet verder dan de
vierde plek. Over de radio klaagde hij al over dat hij in bocht 11
geen grip had. Niet veel later ging Verstappen op hoge snelheid
rechtdoor op de chicane achterop het circuit. Leclerc was
uiteindelijk de snelste man, gevolgd door Russell en Sainz. Perez
werd vierde en Verstappen zette zijn Red Bull uiteindelijk op de
vijfde plek neer.
