Marko verklaart probleem dat Verstappen veel tijd kostte in Imola
Max Verstappen reed in Imola naar een zwaarbevochten zege. Lange
tijd was er geen vuiltje aan de lucht, totdat Lando Norris flink
versnelde en heel dichtbij kwam. Verstappen hield nét genoeg marge
over om de overwinning binnen te slepen, maar op de harde band was
het tempo niet al te best. Helmut Marko legt uit wat het probleem
was op het rubber met de witte wangen. "Max reed een paar seconden
weg in de openingsfase", vertelt Marko bij Servus TV . "Toen we
naar de harde banden wisselden, waren de eerste twee tot drie
ronden oké, maar we merkten daarna dat de temperatuur te veel
zakte. De aanpassingen om in de kwalificatie de banden beter op te
warmen, leken minder goed te werken voor de harde banden." Daarom
is de zege van Verstappen extra knap, vindt Marko. "Max was
ongelofelijk! Hij reed een foutloze race, terwijl Norris duidelijk
sneller was. Gelukkig stuitte Max op drie of vier achterblijvers,
waardoor Lando niet in de DRS kon komen." Maar zijn de problemen
met de harde banden een nieuwe trend? "Nee, alleen konden we er
twee tot drie races niet goed mee overweg. De bandenslijtage was
hoger door de teruglopende temperatuur in het rubber. Maar we
hebben Max", sluit Marko lovend af.
tijd was er geen vuiltje aan de lucht, totdat Lando Norris flink
versnelde en heel dichtbij kwam. Verstappen hield nét genoeg marge
over om de overwinning binnen te slepen, maar op de harde band was
het tempo niet al te best. Helmut Marko legt uit wat het probleem
was op het rubber met de witte wangen. "Max reed een paar seconden
weg in de openingsfase", vertelt Marko bij Servus TV . "Toen we
naar de harde banden wisselden, waren de eerste twee tot drie
ronden oké, maar we merkten daarna dat de temperatuur te veel
zakte. De aanpassingen om in de kwalificatie de banden beter op te
warmen, leken minder goed te werken voor de harde banden." Daarom
is de zege van Verstappen extra knap, vindt Marko. "Max was
ongelofelijk! Hij reed een foutloze race, terwijl Norris duidelijk
sneller was. Gelukkig stuitte Max op drie of vier achterblijvers,
waardoor Lando niet in de DRS kon komen." Maar zijn de problemen
met de harde banden een nieuwe trend? "Nee, alleen konden we er
twee tot drie races niet goed mee overweg. De bandenslijtage was
hoger door de teruglopende temperatuur in het rubber. Maar we
hebben Max", sluit Marko lovend af.
