Leclerc deelt mokerslag uit, Verstappen moet diep gaan

Als het licht van de pitstraat in Monaco op groen springt, zien we
veel coureurs diverse outlaps te rijden. Het duurt dan ook enige
tijd voordat we een eerste tijd op de klokken zien. Het duurt nog
veel langer voordat we veel tijden op de klokken zien als Valtteri
Bottas een code rood veroorzaakt. Hij schampt de muur, waarna even
later in Rascasse zijn rechtervoorwiel schuin onder de auto staat
en hij geen kant op kan. Na die neutralisatie zien we heel veel
zachte banden in de tijdenlijst verschijnen. Maar het is druk,
drukker, het drukst, waardoor de Red Bulls van Max Verstappen en
Sergio Perez in eerste instantie in de achterhoede bivakkeren. Maar
dan treft Verstappen vrije lucht. Hij gaat naar de tweede tijd na
een prima eerste sector, maar hij verliest terrein op Oscar Piastri
in zowel de tweede als de derde sector. Charles Leclerc echter
duikt wél onder de tijd van de Australiër. Dat doet Verstappen
later alsnog ook, maar evengoed kijkt hij tegen een achterstand van
zo'n vier tienden op Ferrari aan. Achter hem sluit Yuki Tsunoda
wederom knap aan op de vierde positie. Iedereen rijdt lang door op
de zachte banden en bovenaan de tijdenlijst mengen Mercedes en
Aston Martin zich kortstondig in de strijd om de snellere tijden,
maar het is uiteindelijk Ferrari dat de lakens uit blijft delen,
met Charles Leclerc als kopman. En niet zo'n beetje ook. Hij slaat
een gat van zeven tienden naar Verstappen, al werd de Nederlander
in zijn push lap gehinderd. Later zet hij nog eens aan, maar hij
moet echt diep gaan, tot het punt waarop hij zelf roept 'als ik nog
meer push, gaat het mis'. Hij verkleint het gat tot twee tienden,
maar het komt allesbehalve makkelijk. Leclerc rijdt zijn ronden
ogenschijnlijk veel makkelijker.

Top Headlines

Oudere Top Headlines