'Domme' actie van Ocon eist zijn tol in Monaco: "Zo idioot!"
Esteban Ocon heeft een rampzalig weekend achter de rug in Monaco.
Terwijl teamgenoot Pierre Gasly Q3 haalde tijdens de kwalificatie,
bleef de Fransman ontevreden achter nadat een eigen fout hem een
startpositie in de top tien kostte. Tijdens de race werd het er
niet beter op, want een overmoedige inhaalactie in gevecht met zijn
teamgenoot eindigde uiteindelijk in tranen. Hij lanceerde zichzelf
na een touché met Gasly en het was al meteen einde race voor Ocon.
Dat de resultaten op de baan tegenvielen, was dus nog een
understatement. De gevolgen buiten de baan lijken haast nog groter
te zijn. Na de geruchten dat Ocon mogelijk al in gesprek zou zijn
met Haas en Williams gaan er nu ook geruchten rond dat die
zoektocht naar een nieuw stoeltje niet vanuit een luxeprobleem tot
stand is gekomen. Wat F1-kenner Ruud Dimmers en analist Tom
Coronel betreft zou het niet zo vreemd zijn als Alpine nu twijfelt
over de samenwerking met Ocon, al zien de beide heren het wel
gebeuren dat hij aan een ander avontuur kan beginnen. "Hij zou na
de race te horen hebben gekregen dat Alpine niet verder wil met
hem", benadrukt Dimmers in de Formule 1-podcast van RacingNews365.
"Naast die geruchten omtrent Haas en Williams is er natuurlijk ook
nog sprake van een leeg Mercedes-stoeltje, al zie ik dat niet zo
heel snel gebeuren. Maar Williams en Ocon lijkt me echt een
serieuze optie." De crash die hij in Monaco veroorzaakte, was
volgens Dimmers dan ook één van de doorslaggevende factoren. Vooral
omdat het niet het eerste door de Fransman veroorzaakte voorval
was. "Hij werd wel verantwoordelijk gehouden voor die crash. Als je
naar zijn carrière kijkt, heeft hij er al zoveel veroorzaakt, ook
bij Racing Point met Sergio Perez als teamgenoot. Die twee waren
ook aan elkaar gewaagd en hebben toen ook de wielen van elkaars
auto afgereden." Een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde
steen, maar Ocon lijkt nog niet geleerd te hebben van zijn fouten.
Tijdens de race in Monaco kwam hij er nog mee weg, maar in Canada
zal de Fransman met een achterstand aan de race beginnen. Hij kon
zijn tijdstraf van tien seconden namelijk niet uitzitten, dus wordt
deze omgezet in een gridstraf van vijf plekken voor de
eerstvolgende race. "Zo idioot! Maar hij doet dat nu weer",
benadrukt Dimmers. Ook Coronel sluit zich bij die uitspraak aan.
"Dat zijn echt acties uit frustratie, gewoon echt dom." Beluister
de volledige podcast hieronder!
Terwijl teamgenoot Pierre Gasly Q3 haalde tijdens de kwalificatie,
bleef de Fransman ontevreden achter nadat een eigen fout hem een
startpositie in de top tien kostte. Tijdens de race werd het er
niet beter op, want een overmoedige inhaalactie in gevecht met zijn
teamgenoot eindigde uiteindelijk in tranen. Hij lanceerde zichzelf
na een touché met Gasly en het was al meteen einde race voor Ocon.
Dat de resultaten op de baan tegenvielen, was dus nog een
understatement. De gevolgen buiten de baan lijken haast nog groter
te zijn. Na de geruchten dat Ocon mogelijk al in gesprek zou zijn
met Haas en Williams gaan er nu ook geruchten rond dat die
zoektocht naar een nieuw stoeltje niet vanuit een luxeprobleem tot
stand is gekomen. Wat F1-kenner Ruud Dimmers en analist Tom
Coronel betreft zou het niet zo vreemd zijn als Alpine nu twijfelt
over de samenwerking met Ocon, al zien de beide heren het wel
gebeuren dat hij aan een ander avontuur kan beginnen. "Hij zou na
de race te horen hebben gekregen dat Alpine niet verder wil met
hem", benadrukt Dimmers in de Formule 1-podcast van RacingNews365.
"Naast die geruchten omtrent Haas en Williams is er natuurlijk ook
nog sprake van een leeg Mercedes-stoeltje, al zie ik dat niet zo
heel snel gebeuren. Maar Williams en Ocon lijkt me echt een
serieuze optie." De crash die hij in Monaco veroorzaakte, was
volgens Dimmers dan ook één van de doorslaggevende factoren. Vooral
omdat het niet het eerste door de Fransman veroorzaakte voorval
was. "Hij werd wel verantwoordelijk gehouden voor die crash. Als je
naar zijn carrière kijkt, heeft hij er al zoveel veroorzaakt, ook
bij Racing Point met Sergio Perez als teamgenoot. Die twee waren
ook aan elkaar gewaagd en hebben toen ook de wielen van elkaars
auto afgereden." Een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde
steen, maar Ocon lijkt nog niet geleerd te hebben van zijn fouten.
Tijdens de race in Monaco kwam hij er nog mee weg, maar in Canada
zal de Fransman met een achterstand aan de race beginnen. Hij kon
zijn tijdstraf van tien seconden namelijk niet uitzitten, dus wordt
deze omgezet in een gridstraf van vijf plekken voor de
eerstvolgende race. "Zo idioot! Maar hij doet dat nu weer",
benadrukt Dimmers. Ook Coronel sluit zich bij die uitspraak aan.
"Dat zijn echt acties uit frustratie, gewoon echt dom." Beluister
de volledige podcast hieronder!
