Red Bull Ring komt met oplossing voor verhitte track limits-discussie
Het ene jaar reden de Formule 1-teams massaal hun ophangingen kapot
op de zo verfoeide sausage kerbs , het andere jaar kon de
wedstrijdleiding het aantal track limits-overtredingen niet meer
bijbenen toen alles met een elektronische lus geregistreerd werd.
Frustraties, uitslagen die véél te lang onder voorbehoud bleven,
het was geen reclame voor de Red Bull Ring. Voor dit is het circuit
naar eigen zeggen met een passende en effectieve oplossing gekomen.
Coureurs uit de Formule 1 opperden massaal dat er gewoon
grindbakken neergelegd dienden te worden, maar daarbij gaan ze
voorbij aan het feit dat het circuit óók veilig moet zijn voor de
MotoGP en andere tweewielers. Een compromis moest dus worden
gevonden en die ís nu gevonden. Er wordt voor het Formule 1-weekend
in de bochten 9 en 10 een tijdelijke strook grind neergelegd die
ook direct weer wordt verwijderd als het circus het circuit weer
verlaat: "Iedere coureur die door het grind rijdt of het grind ook
maar raakt, is meteen in het nadeel. Dat lost het probleem (van
track limits moeten reguleren, red.) meteen op", aldus de CEO van
de Red Bull Ring, Ernst Wolf, tegenover Motorsport-Magazin .
Goedkoop is de oplossing niet, dat is althans wat we op kunnen
maken uit de worden van Wolf: "Het probleem van de kosten lossen we
op. Dat willen we ook, want we willen één van de beste circuits ter
wereld blijven." De Formule 1 strijkt in het weekend van 28 t/m 30
juni neer in Oostenrijk, maar Wolff is vol vertrouwen dat er geen
discussies zullen zijn zoals in voorgaande jaren, althans niet waar
hij aan deel verwacht te nemen: "Dat valt dan niet meer onder onze
verantwoordelijkheid."
op de zo verfoeide sausage kerbs , het andere jaar kon de
wedstrijdleiding het aantal track limits-overtredingen niet meer
bijbenen toen alles met een elektronische lus geregistreerd werd.
Frustraties, uitslagen die véél te lang onder voorbehoud bleven,
het was geen reclame voor de Red Bull Ring. Voor dit is het circuit
naar eigen zeggen met een passende en effectieve oplossing gekomen.
Coureurs uit de Formule 1 opperden massaal dat er gewoon
grindbakken neergelegd dienden te worden, maar daarbij gaan ze
voorbij aan het feit dat het circuit óók veilig moet zijn voor de
MotoGP en andere tweewielers. Een compromis moest dus worden
gevonden en die ís nu gevonden. Er wordt voor het Formule 1-weekend
in de bochten 9 en 10 een tijdelijke strook grind neergelegd die
ook direct weer wordt verwijderd als het circus het circuit weer
verlaat: "Iedere coureur die door het grind rijdt of het grind ook
maar raakt, is meteen in het nadeel. Dat lost het probleem (van
track limits moeten reguleren, red.) meteen op", aldus de CEO van
de Red Bull Ring, Ernst Wolf, tegenover Motorsport-Magazin .
Goedkoop is de oplossing niet, dat is althans wat we op kunnen
maken uit de worden van Wolf: "Het probleem van de kosten lossen we
op. Dat willen we ook, want we willen één van de beste circuits ter
wereld blijven." De Formule 1 strijkt in het weekend van 28 t/m 30
juni neer in Oostenrijk, maar Wolff is vol vertrouwen dat er geen
discussies zullen zijn zoals in voorgaande jaren, althans niet waar
hij aan deel verwacht te nemen: "Dat valt dan niet meer onder onze
verantwoordelijkheid."
