Hamilton is duidelijk over favoriete rol: "Dat is zoveel zenuwslopender"
Lewis Hamilton en Mercedes waren jarenlang een overslaanbare
combinatie. Vanaf 2014 hadden de Zilverpijlen de dominante auto en
alleen Nico Rosberg wist met een uiterste krachtinspanning Hamilton
te verslaan in de strijd om de wereldtitel in 2016. In 2021 moest
hij na een zeer intens gevecht zijn meerdere erkennen in Max
Verstappen, maar sindsdien is er niks meer over van de dominantie
van Hamilton en Mercedes. Het Duitse merk krijgt de ground
effect-reglementen maar niet onder controle en heeft na ruim twee
jaar nog steeds niet in de gaten hoe ze onder de huidige regels een
racewinnende auto moeten ontwerpen. Laat staan om een auto te
bouwen waarmee ze mee kunnen vechten om het wereldkampioenschap.
Hamilton zit zodoende in een totaal andere situatie, want zijn
laatste overwinning in de F1 dateert al van december 2021. Hamilton
gaat nu in op de vraag of het makkelijk is om de jager te zijn of
de coureur waar iedereen op jaagt in de populaire YouTube-serie Hot
Ones , op het First We Feast YouTube-kanaal. Daarbij worden
beroemdheden aan de tand gevoeld tijdens een interview, terwijl ze
chicken wings eten die steeds pittiger en heter worden. In het
geval van Hamilton zijn dat veganistische chicken wings. "Oh ja,
zeker weten", zegt Hamilton, wanneer hem wordt gevraagd of er een
mentaliteitsverschil is tussen de jager en de opgejaagde coureur.
"Ik denk dat het makkelijker is om te jagen, want als je aan het
jagen bent en je maakt fouten, kun je ermee wegkomen. Je valt twee
stappen terug en je kunt je herpakken of jezelf terug werken."
Meeste conflicten 'op dit moment' Hamilton vervolgt: "Maar als je
de leiding hebt en je krijgt pech, dan is dat veel zenuwslopender.
Dus ik geef de voorkeur aan achtervolgen. Maar ik heb een punt
bereikt waarop ik heb geleerd hoe ik de achtervolging kan
volhouden. Wat ik altijd deed, was me verder voorstellen op de
baan, zodat ik mezelf kon achtervolgen en dat leek me op het rechte
pad te houden." Hamilton, George Russell en teambaas Toto Wolff
zijn tot nu toe allemaal erg open geweest over het 2024-seizoen van
Mercedes met de achterstand op Red Bull, McLaren en Ferrari.
Russell heeft zich sneller aangepast aan de W15, de auto van 2024,
dan zijn ervaren teamgenoot. Wanneer aan hem wordt gevraagd wanneer
hij het meest in strijd is met de auto, grapt Hamilton: "Op dit
moment." De W15 bezorgt Hamilton duidelijk de meeste problemen. "Op
dit moment is het elke seconde, maar waarschijnlijk (het meest,
red.) aan het begin van de race wanneer je veel brandstof
verbruikt", vervolgt Hamilton. "Je kunt niet 100% gaan, je kunt
niet elke ronde kwalificatierondjes rijden. Je moet je het wat
rustiger aan doen en proberen de bochten iets langzamer te nemen om
langer door te gaan." "En je moet ook weten hoeveel je moet
sparen, want soms doe je dat te veel. Dan eindig je je stint,
wanneer je je pitstop maakt, en heb je nog banden over. Op dat
moment realiseer je je dat je ze niet hebt opgebruikt", zo sluit
Hamilton af.
combinatie. Vanaf 2014 hadden de Zilverpijlen de dominante auto en
alleen Nico Rosberg wist met een uiterste krachtinspanning Hamilton
te verslaan in de strijd om de wereldtitel in 2016. In 2021 moest
hij na een zeer intens gevecht zijn meerdere erkennen in Max
Verstappen, maar sindsdien is er niks meer over van de dominantie
van Hamilton en Mercedes. Het Duitse merk krijgt de ground
effect-reglementen maar niet onder controle en heeft na ruim twee
jaar nog steeds niet in de gaten hoe ze onder de huidige regels een
racewinnende auto moeten ontwerpen. Laat staan om een auto te
bouwen waarmee ze mee kunnen vechten om het wereldkampioenschap.
Hamilton zit zodoende in een totaal andere situatie, want zijn
laatste overwinning in de F1 dateert al van december 2021. Hamilton
gaat nu in op de vraag of het makkelijk is om de jager te zijn of
de coureur waar iedereen op jaagt in de populaire YouTube-serie Hot
Ones , op het First We Feast YouTube-kanaal. Daarbij worden
beroemdheden aan de tand gevoeld tijdens een interview, terwijl ze
chicken wings eten die steeds pittiger en heter worden. In het
geval van Hamilton zijn dat veganistische chicken wings. "Oh ja,
zeker weten", zegt Hamilton, wanneer hem wordt gevraagd of er een
mentaliteitsverschil is tussen de jager en de opgejaagde coureur.
"Ik denk dat het makkelijker is om te jagen, want als je aan het
jagen bent en je maakt fouten, kun je ermee wegkomen. Je valt twee
stappen terug en je kunt je herpakken of jezelf terug werken."
Meeste conflicten 'op dit moment' Hamilton vervolgt: "Maar als je
de leiding hebt en je krijgt pech, dan is dat veel zenuwslopender.
Dus ik geef de voorkeur aan achtervolgen. Maar ik heb een punt
bereikt waarop ik heb geleerd hoe ik de achtervolging kan
volhouden. Wat ik altijd deed, was me verder voorstellen op de
baan, zodat ik mezelf kon achtervolgen en dat leek me op het rechte
pad te houden." Hamilton, George Russell en teambaas Toto Wolff
zijn tot nu toe allemaal erg open geweest over het 2024-seizoen van
Mercedes met de achterstand op Red Bull, McLaren en Ferrari.
Russell heeft zich sneller aangepast aan de W15, de auto van 2024,
dan zijn ervaren teamgenoot. Wanneer aan hem wordt gevraagd wanneer
hij het meest in strijd is met de auto, grapt Hamilton: "Op dit
moment." De W15 bezorgt Hamilton duidelijk de meeste problemen. "Op
dit moment is het elke seconde, maar waarschijnlijk (het meest,
red.) aan het begin van de race wanneer je veel brandstof
verbruikt", vervolgt Hamilton. "Je kunt niet 100% gaan, je kunt
niet elke ronde kwalificatierondjes rijden. Je moet je het wat
rustiger aan doen en proberen de bochten iets langzamer te nemen om
langer door te gaan." "En je moet ook weten hoeveel je moet
sparen, want soms doe je dat te veel. Dan eindig je je stint,
wanneer je je pitstop maakt, en heb je nog banden over. Op dat
moment realiseer je je dat je ze niet hebt opgebruikt", zo sluit
Hamilton af.
