Brundle sluit deze carrièremove van Newey uit: "Dan zou ik verrast zijn"
Begin mei maakte Red Bull bekend dat er begin 2025 een einde komt
aan de uiterst succesvolle samenwerking met topontwerper Adrian
Newey. Sindsdien gaan er een hoop geruchten rond over waar Newey
zich in de toekomst mee bezig gaat houden. Wordt het Ferrari,
Aston Martin, een romantische hereniging met Williams of gaat de
Brit toch met pensioen? Vrijwel alle opties zijn nog open, maar
volgens voormalig F1-coureur en hedendaags analist, Martin Brundle,
kan de pensioen-optie vrijwel zeker van tafel. "Adrian is een goede
vriend van me en hij is een man met visie. Daarom denk ik dat hij
snel verveeld raakt", zo vertelt Brundle over een eventueel
pensioen van Newey in de podcast Beyond the Grid . "Ik denk dan ook
dat hij gewoon door zal gaan." Iedereen wil Newey Volgens Brundle
gaat dat pensioen er ook niet komen, omdat de aankomende
regelwijziging van 2026 nog een hoop uitdagingen met zich mee
brengt. "De 2026-regelementen passen tot in de kleinste details bij
Adrian. Niet alleen als ik kijk naar het racegedeelte, maar ook
naar de complexiteit, de actieve aerodynamica en alles wat daar bij
komt kijken." Tegenwoordig bestaan de technische teams binnen de
Formule 1 uit honderden werknemers. Toch kan Newey
hoogstpersoonlijk het verschil maken volgens Brundle. "Alleen al
zijn ervaring en gevoel voor wat je moet hebben, geeft een bepaald
voordeel. Ik zou verrast zijn als hij, na zijn vertrek bij Red
Bull, niet op een bepaalde manier betrokken blijft bij een Formule
1-team." Ook wil Brundle nog wel iets kwijt over welke teams de
meeste kans maken om zich te verzekeren van de diensten van Newey.
"Je moet wel al over veel geld en kennis beschikken, want anders
heeft het weinig zin om Adrian binnen te halen. Maar het is
overduidelijk dat Mercedes, Aston Martin, McLaren en Ferrari
allemaal geïnteresseerd zijn. Het mes snijdt voor hun ook aan twee
kanten, want je hebt zijn kennis en vaardigheden in huis, terwijl
de concurrentie dat niet heeft."
aan de uiterst succesvolle samenwerking met topontwerper Adrian
Newey. Sindsdien gaan er een hoop geruchten rond over waar Newey
zich in de toekomst mee bezig gaat houden. Wordt het Ferrari,
Aston Martin, een romantische hereniging met Williams of gaat de
Brit toch met pensioen? Vrijwel alle opties zijn nog open, maar
volgens voormalig F1-coureur en hedendaags analist, Martin Brundle,
kan de pensioen-optie vrijwel zeker van tafel. "Adrian is een goede
vriend van me en hij is een man met visie. Daarom denk ik dat hij
snel verveeld raakt", zo vertelt Brundle over een eventueel
pensioen van Newey in de podcast Beyond the Grid . "Ik denk dan ook
dat hij gewoon door zal gaan." Iedereen wil Newey Volgens Brundle
gaat dat pensioen er ook niet komen, omdat de aankomende
regelwijziging van 2026 nog een hoop uitdagingen met zich mee
brengt. "De 2026-regelementen passen tot in de kleinste details bij
Adrian. Niet alleen als ik kijk naar het racegedeelte, maar ook
naar de complexiteit, de actieve aerodynamica en alles wat daar bij
komt kijken." Tegenwoordig bestaan de technische teams binnen de
Formule 1 uit honderden werknemers. Toch kan Newey
hoogstpersoonlijk het verschil maken volgens Brundle. "Alleen al
zijn ervaring en gevoel voor wat je moet hebben, geeft een bepaald
voordeel. Ik zou verrast zijn als hij, na zijn vertrek bij Red
Bull, niet op een bepaalde manier betrokken blijft bij een Formule
1-team." Ook wil Brundle nog wel iets kwijt over welke teams de
meeste kans maken om zich te verzekeren van de diensten van Newey.
"Je moet wel al over veel geld en kennis beschikken, want anders
heeft het weinig zin om Adrian binnen te halen. Maar het is
overduidelijk dat Mercedes, Aston Martin, McLaren en Ferrari
allemaal geïnteresseerd zijn. Het mes snijdt voor hun ook aan twee
kanten, want je hebt zijn kennis en vaardigheden in huis, terwijl
de concurrentie dat niet heeft."
