Silly Season: dit brengt de toekomst voor Perez en Antonelli
Het lijkt er steeds meer op dat Sergio Perez ook in 2025 voor Red
Bull gaat uitkomen. Zolang de handtekening van de Mexicaan echter
niet op papier staat, lijkt ook Carlos Sainz nog een slag om de arm
te houden. Toch lijken de kansen van Sainz om in 2025 bij Red Bull
te rijden heel klein te zijn en dus is het afwachten voor welk team
de Spanjaard dan zal kiezen. De overige beschikbare F1-coureurs
lijken daardoor in de wachtkamer te zitten. Zolang Sainz nog
nergens officieel onder contract staat, lijken veel Formule 1-teams
namelijk geen keuze te willen maken wat betreft de rijderskeuze van
2025. Doordat er veel geruchten de ronde doen, zet RacingNews365
per team op een rijtje wat de opties zijn. Te beginnen met de drie
snelste teams, die nog minimaal één plekje vacant hebben. Om deze
reden zullen Ferrari, McLaren én Aston Martin niet in het overzicht
voorkomen. De eerste twee zijn al volledig voorzien en bij Aston
Martin is er geen reden om te verwachten dat Lance Stroll in 2025
niet bij dat team rijdt. De contractduur van de Canadees is niet
bekend, maar van een vertrek lijkt voorlopig geen sprake. Red Bull
Nu Red Bull steeds meer druk van de concurrentie ervaart, komt er
ook meer druk op het rijdersduo te liggen. Zoals bekend beschikt
Max Verstappen over een langdurig contract bij het team uit Milton
Keynes. Toch is de toekomst van de Nederlander bij Red Bull
allerminst zeker. Voor 2025 lijkt de regerend wereldkampioen echter
wel aan te blijven bij de Oostenrijkse renstal. Ook Perez lijkt zo
goed als zeker in 2025 bij Red Bull te rijden en de verwachting is
dat er in de komende weken een definitief akkoord bekend gemaakt
zal worden. Een eenjarig contract lijkt daarbij de meest logische
optie. Mocht dit niet lukken, is Carlos Sainz nog altijd een
(kleine) optie voor Red Bull. De vraag is echter of Sainz de
komende weken toch nog op een officiële bevestiging gaat wachten of
zelf al door zal gaan pakken. Bronnen binnen de paddock lieten
weten dat Sainz in de dagen na de GP van Monaco zijn keuze bekend
zou gaan maken, maar dit is nog altijd niet gebeurd. Daardoor
blijft er in theorie nog altijd een kans dat Sainz tóch naar Red
Bull zou kunnen gaan, maar dat is wel volledig afhankelijk van
hetgeen Perez besluit. Mercedes George Russell wordt volgend jaar
de kopman bij Mercedes en zijn teamgenoot zal Andrea Kimi Antonelli
worden. De Italiaan heeft intern de mensen bij Mercedes overtuigd
en dus gaat Antonelli een grote overstap maken door na één jaar in
de Formule 2 te hebben gereden meteen door te gaan naar de Formule
1. Daar mag hij dus direct uitkomen voor een van de grootste en
meest succesvolste teams in de koningsklasse van de Formule 1.
Verstappen lijkt in 2025 geen optie meer te zijn voor Mercedes,
maar de grote vraag is wat het team gaat doen wanneer Verstappen in
2026 wel de overstap zou maken. Is Russell dan degene die het veld
moet ruimen? De Brit heeft een aflopend contract voor 2025 en zal
volgend jaar dus alles op alles moeten zetten om dat verlengd te
zien worden. Visa Cash App RB (RB) Yuki Tsunoda wordt gelinkt aan
andere teams, maar hoe zeker is het dat hij zelf weg wil of kan
gaan? Veel geruchten doen de ronde over de Japanner, maar er lijkt
nog niks concreets op tafel te liggen. Zijn naam wordt gelinkt aan
Audi en ook aan Haas, maar bij beide teams lijkt hij niet op de
eerste plaats te staan. Hoeveel zin heeft het dan om zijn huidige
team te verlaten, aangezien hij én zijn bolide steeds competitiever
worden? Een andere vraag is waarom Red Bull Racing eigenlijk geen
interesse lijkt te hebben in de diensten van Tsunoda. Hij levert
solide resultaten, verslaat Daniel Ricciardo dit jaar constant en
toch lijkt hij niet eens te zijn overwogen om de mogelijke
vervanger van Perez te worden. Dan blijft het stoeltje van Daniel
Ricciardo over. De goedlachse Australiër kwam vorig jaar als
vervanger van Nyck de Vries terug in de Formule 1, maar maakt tot
op heden niet echt indruk. Het helpt dan ook zeker niet mee dat Red
Bull in de persoon van Liam Lawson een groot talent achter de hand
heeft. De Nieuw-Zeelander staat hoog aangeschreven en Marko liet al
eerder doorschemeren dat hij in 2025 sowieso op de grid staat. Aan
Daniel Ricciardo om ervoor te zorgen dat dat niet op zijn plaats
is. Verschillende sponsoren zullen daarnaast ook interesse hebben
om Ricciardo voor het team te behouden. Zij werken nauw samen met
Ricciardo en hopen dat hij bij het team zal blijven, dat geeft hun
namelijk garantie op meer exposure.
Bull gaat uitkomen. Zolang de handtekening van de Mexicaan echter
niet op papier staat, lijkt ook Carlos Sainz nog een slag om de arm
te houden. Toch lijken de kansen van Sainz om in 2025 bij Red Bull
te rijden heel klein te zijn en dus is het afwachten voor welk team
de Spanjaard dan zal kiezen. De overige beschikbare F1-coureurs
lijken daardoor in de wachtkamer te zitten. Zolang Sainz nog
nergens officieel onder contract staat, lijken veel Formule 1-teams
namelijk geen keuze te willen maken wat betreft de rijderskeuze van
2025. Doordat er veel geruchten de ronde doen, zet RacingNews365
per team op een rijtje wat de opties zijn. Te beginnen met de drie
snelste teams, die nog minimaal één plekje vacant hebben. Om deze
reden zullen Ferrari, McLaren én Aston Martin niet in het overzicht
voorkomen. De eerste twee zijn al volledig voorzien en bij Aston
Martin is er geen reden om te verwachten dat Lance Stroll in 2025
niet bij dat team rijdt. De contractduur van de Canadees is niet
bekend, maar van een vertrek lijkt voorlopig geen sprake. Red Bull
Nu Red Bull steeds meer druk van de concurrentie ervaart, komt er
ook meer druk op het rijdersduo te liggen. Zoals bekend beschikt
Max Verstappen over een langdurig contract bij het team uit Milton
Keynes. Toch is de toekomst van de Nederlander bij Red Bull
allerminst zeker. Voor 2025 lijkt de regerend wereldkampioen echter
wel aan te blijven bij de Oostenrijkse renstal. Ook Perez lijkt zo
goed als zeker in 2025 bij Red Bull te rijden en de verwachting is
dat er in de komende weken een definitief akkoord bekend gemaakt
zal worden. Een eenjarig contract lijkt daarbij de meest logische
optie. Mocht dit niet lukken, is Carlos Sainz nog altijd een
(kleine) optie voor Red Bull. De vraag is echter of Sainz de
komende weken toch nog op een officiële bevestiging gaat wachten of
zelf al door zal gaan pakken. Bronnen binnen de paddock lieten
weten dat Sainz in de dagen na de GP van Monaco zijn keuze bekend
zou gaan maken, maar dit is nog altijd niet gebeurd. Daardoor
blijft er in theorie nog altijd een kans dat Sainz tóch naar Red
Bull zou kunnen gaan, maar dat is wel volledig afhankelijk van
hetgeen Perez besluit. Mercedes George Russell wordt volgend jaar
de kopman bij Mercedes en zijn teamgenoot zal Andrea Kimi Antonelli
worden. De Italiaan heeft intern de mensen bij Mercedes overtuigd
en dus gaat Antonelli een grote overstap maken door na één jaar in
de Formule 2 te hebben gereden meteen door te gaan naar de Formule
1. Daar mag hij dus direct uitkomen voor een van de grootste en
meest succesvolste teams in de koningsklasse van de Formule 1.
Verstappen lijkt in 2025 geen optie meer te zijn voor Mercedes,
maar de grote vraag is wat het team gaat doen wanneer Verstappen in
2026 wel de overstap zou maken. Is Russell dan degene die het veld
moet ruimen? De Brit heeft een aflopend contract voor 2025 en zal
volgend jaar dus alles op alles moeten zetten om dat verlengd te
zien worden. Visa Cash App RB (RB) Yuki Tsunoda wordt gelinkt aan
andere teams, maar hoe zeker is het dat hij zelf weg wil of kan
gaan? Veel geruchten doen de ronde over de Japanner, maar er lijkt
nog niks concreets op tafel te liggen. Zijn naam wordt gelinkt aan
Audi en ook aan Haas, maar bij beide teams lijkt hij niet op de
eerste plaats te staan. Hoeveel zin heeft het dan om zijn huidige
team te verlaten, aangezien hij én zijn bolide steeds competitiever
worden? Een andere vraag is waarom Red Bull Racing eigenlijk geen
interesse lijkt te hebben in de diensten van Tsunoda. Hij levert
solide resultaten, verslaat Daniel Ricciardo dit jaar constant en
toch lijkt hij niet eens te zijn overwogen om de mogelijke
vervanger van Perez te worden. Dan blijft het stoeltje van Daniel
Ricciardo over. De goedlachse Australiër kwam vorig jaar als
vervanger van Nyck de Vries terug in de Formule 1, maar maakt tot
op heden niet echt indruk. Het helpt dan ook zeker niet mee dat Red
Bull in de persoon van Liam Lawson een groot talent achter de hand
heeft. De Nieuw-Zeelander staat hoog aangeschreven en Marko liet al
eerder doorschemeren dat hij in 2025 sowieso op de grid staat. Aan
Daniel Ricciardo om ervoor te zorgen dat dat niet op zijn plaats
is. Verschillende sponsoren zullen daarnaast ook interesse hebben
om Ricciardo voor het team te behouden. Zij werken nauw samen met
Ricciardo en hopen dat hij bij het team zal blijven, dat geeft hun
namelijk garantie op meer exposure.
