Red Bull-kopstuk: "Verstappen belichaamt die mentaliteit van ons bedrijf"
Zeg je Red Bull, dan zeg je Max Verstappen. Ja, het
energiedrankjesbedrijf is ook eigenaar van vijf voetbalclubs, maar
bekendheid is toch vooral gekomen sinds Red Bull een van de
toonaangevende teams in de Formule 1 werd. Verstappen speelt
daarbij een belangrijke rol, legt Nick Stocker uit. Hij is
commercieel directeur bij Red Bull en legt uit wat de relatie is
tussen Verstappen en het wereldwijde imago van het bedrijf. “Max
belichaamt alles waar Red Bull voor staat. We gokten op hem toen
hij nog jong was. Hij was zeventien toen hij in de Formule 1 kwam.
We zijn het enige team waarvoor Max gewerkt heeft in de F1. We
hebben echt een gok met hem genomen door hem op zijn zeventiende in
een Formule 1-wagen te zetten. Dat is iets wat je tegenwoordig niet
meer ziet. Hij belichaamt de vechtersmentaliteit van het bedrijf",
zegt Stocker in de Amerikaanse podcast Front Office Sports . "Max
is echter onderdeel van een team en het team is het belangrijkste.
We hebben ook Sebastian Vettel gehad als meervoudig wereldkampioen
en ik denk dat te veel focus op het individu afbreuk doet aan het
team als geheel. Max is een cruciaal onderdeel van het team, maar
op een bepaald moment gaat ook hij met pensioen en dan kijken we
ook naar andere coureurs." Daarbij is volgens Stocker een
belangrijke rol weggelegd voor Red Bulls Junior Academy. "We
richten ons ook op de ontwikkeling van de jeugd. Er was een moment
in de Formule 1 dat twaalf van de twintig coureurs op de grid de
Red Bull Junior Academy hadden doorlopen. We investeren in talent
en in de jeugd. Dat belichaamt het vleugels geven aan mensen en
ideeën, een kernprincipe van het merk Red Bull.”
energiedrankjesbedrijf is ook eigenaar van vijf voetbalclubs, maar
bekendheid is toch vooral gekomen sinds Red Bull een van de
toonaangevende teams in de Formule 1 werd. Verstappen speelt
daarbij een belangrijke rol, legt Nick Stocker uit. Hij is
commercieel directeur bij Red Bull en legt uit wat de relatie is
tussen Verstappen en het wereldwijde imago van het bedrijf. “Max
belichaamt alles waar Red Bull voor staat. We gokten op hem toen
hij nog jong was. Hij was zeventien toen hij in de Formule 1 kwam.
We zijn het enige team waarvoor Max gewerkt heeft in de F1. We
hebben echt een gok met hem genomen door hem op zijn zeventiende in
een Formule 1-wagen te zetten. Dat is iets wat je tegenwoordig niet
meer ziet. Hij belichaamt de vechtersmentaliteit van het bedrijf",
zegt Stocker in de Amerikaanse podcast Front Office Sports . "Max
is echter onderdeel van een team en het team is het belangrijkste.
We hebben ook Sebastian Vettel gehad als meervoudig wereldkampioen
en ik denk dat te veel focus op het individu afbreuk doet aan het
team als geheel. Max is een cruciaal onderdeel van het team, maar
op een bepaald moment gaat ook hij met pensioen en dan kijken we
ook naar andere coureurs." Daarbij is volgens Stocker een
belangrijke rol weggelegd voor Red Bulls Junior Academy. "We
richten ons ook op de ontwikkeling van de jeugd. Er was een moment
in de Formule 1 dat twaalf van de twintig coureurs op de grid de
Red Bull Junior Academy hadden doorlopen. We investeren in talent
en in de jeugd. Dat belichaamt het vleugels geven aan mensen en
ideeën, een kernprincipe van het merk Red Bull.”
