F1 en FIA dolblij met metamorfose Formule 1: "Dit is de toekomst van de autosport!"
Nu de Formule 1 eindelijk de regels voor 2026 heeft aangekondigd,
valt er bij zowel de FIA als de Formule 1 zelf een last van de
schouders af. Mohammed Ben Sulayem, president van de FIA, en
Stefano Domenicali, CEO van de Formule 1, reageren op de nieuwe
reglementen. Beide partijen zijn erg blij dat ze nu eindelijk
vooruit kunnen kijken naar de toekomst. "Deze aankondiging markeert
het begin van de toekomst van de autosport", zo verklaart een zeer
blije Ben Sulayem. "Deze nieuwe reglementen vormen de start van een
nieuw tijdperk voor de Formule 1, beginnend in 2026. Twee jaar
geleden maakten we al de nieuwe regels voor motoren bekend, waarna
we de tijd hebben genomen om een goede basis te leggen voor onder
meer het chassis. Dit om de nieuwe motoren op een goede manier te
integreren in de auto." Ook Domenicali is erg blij dat de nieuwe
reglementen eindelijk bekend zijn. "Deze reglementen vormen de
bakermat van een nieuw tijdperk binnen de sport. We kunnen nu
uitkijken naar een nieuwe generatie Formule 1-auto's en motoren die
onze fans nog betere races gaat brengen. De nieuwe, duurzamere,
hybride motor geeft ons een geweldige kans om de wereldwijde
auto-industrie vooruit te helpen en een verlaging van de
wereldwijde uitstoot te realiseren. Dat is potentieel ook een van
de grootste redenen waarom we zoveel verschillende autofabrikanten
zullen hebben in 2026!" Domenicali doelt hierbij op het feit dat in
2026 maar liefst zes autofabrikanten in de Formule 1 actief zullen
zijn met een eigen motor. Mercedes, Ferrari, Renault, Honda, Red
Bull Powertrains Ford en Audi zullen allemaal een Formule 1-motor
bouwen en leveren in 2026.
valt er bij zowel de FIA als de Formule 1 zelf een last van de
schouders af. Mohammed Ben Sulayem, president van de FIA, en
Stefano Domenicali, CEO van de Formule 1, reageren op de nieuwe
reglementen. Beide partijen zijn erg blij dat ze nu eindelijk
vooruit kunnen kijken naar de toekomst. "Deze aankondiging markeert
het begin van de toekomst van de autosport", zo verklaart een zeer
blije Ben Sulayem. "Deze nieuwe reglementen vormen de start van een
nieuw tijdperk voor de Formule 1, beginnend in 2026. Twee jaar
geleden maakten we al de nieuwe regels voor motoren bekend, waarna
we de tijd hebben genomen om een goede basis te leggen voor onder
meer het chassis. Dit om de nieuwe motoren op een goede manier te
integreren in de auto." Ook Domenicali is erg blij dat de nieuwe
reglementen eindelijk bekend zijn. "Deze reglementen vormen de
bakermat van een nieuw tijdperk binnen de sport. We kunnen nu
uitkijken naar een nieuwe generatie Formule 1-auto's en motoren die
onze fans nog betere races gaat brengen. De nieuwe, duurzamere,
hybride motor geeft ons een geweldige kans om de wereldwijde
auto-industrie vooruit te helpen en een verlaging van de
wereldwijde uitstoot te realiseren. Dat is potentieel ook een van
de grootste redenen waarom we zoveel verschillende autofabrikanten
zullen hebben in 2026!" Domenicali doelt hierbij op het feit dat in
2026 maar liefst zes autofabrikanten in de Formule 1 actief zullen
zijn met een eigen motor. Mercedes, Ferrari, Renault, Honda, Red
Bull Powertrains Ford en Audi zullen allemaal een Formule 1-motor
bouwen en leveren in 2026.
