Ocon ontkent wilde geruchten rond Alpine-vertrek
Esteban Ocon moet voor 2025 op zoek naar een nieuw team, want zijn
aflopende contract bij Alpine wordt niet verlengd. Het is duidelijk
dat er spanningen zijn tussen Ocon en Pierre Gasly, zeker door de
touché tussen de teamgenoten in Monaco. Ocon gaf nog tijdens die
race toe dat het zijn fout betrof, waarna zijn vertrek een week
later wereldkundig werd gemaakt. Maar was er nog een link tussen de
gebeurtenissen in Monaco en zijn aangekondigde vertrek? "Ik heb
alles wel gezegd in mijn statement", vertelt Ocon tegenover onder
meer RacingNews365. "Het team en ik zijn al maanden in gesprek en
Alpine en Renault zijn grote bedrijven. Het is geen team dat op
basis van één race besluiten neemt. We hebben gesproken en samen
besloten om het aflopende contract niet te verlengen. Ik heb vijf
jaar bij het team gezeten. We hebben geweldige en meer moeilijke
momenten gekend, maar vijf jaar is lang in de Formule 1. Ik kijk
ernaar uit om onze periode positief af te sluiten en kijk ook uit
naar de volgende uitdaging." Weet Ocon al waar hij in 2025 rijdt?
"Ik kan nog niets aankondigen en zal dat doen als het juiste moment
is aangebroken. Nu focus ik me op wat er in Canada en de volgende
races gaat gebeuren. Ik denk dat het goed is dat we weer gaan
racen. Dat is het belangrijkste." De Fransman moet wel wat langer
wachten in Canada, want Jack Doohan rijdt in zijn auto tijdens de
eerste vrije training. Is dat dan nog een straf voor de crash in
Monaco? "Dat heb ik ook voorbij zien komen, maar dat is totaal niet
het geval. Als coureurs moeten we allemaal een rookie de kans geven
tijdens een eerste vrije training. Ik doe dat hier. De baan zal
groen en vies zijn, het duurt even voordat het schoon is en ik heb
helaas een gridstraf van vijf plaatsen voor de race. Mijn
kwalificatie is dus minder belangrijk dan normaal. Het gaat meer om
de race."
aflopende contract bij Alpine wordt niet verlengd. Het is duidelijk
dat er spanningen zijn tussen Ocon en Pierre Gasly, zeker door de
touché tussen de teamgenoten in Monaco. Ocon gaf nog tijdens die
race toe dat het zijn fout betrof, waarna zijn vertrek een week
later wereldkundig werd gemaakt. Maar was er nog een link tussen de
gebeurtenissen in Monaco en zijn aangekondigde vertrek? "Ik heb
alles wel gezegd in mijn statement", vertelt Ocon tegenover onder
meer RacingNews365. "Het team en ik zijn al maanden in gesprek en
Alpine en Renault zijn grote bedrijven. Het is geen team dat op
basis van één race besluiten neemt. We hebben gesproken en samen
besloten om het aflopende contract niet te verlengen. Ik heb vijf
jaar bij het team gezeten. We hebben geweldige en meer moeilijke
momenten gekend, maar vijf jaar is lang in de Formule 1. Ik kijk
ernaar uit om onze periode positief af te sluiten en kijk ook uit
naar de volgende uitdaging." Weet Ocon al waar hij in 2025 rijdt?
"Ik kan nog niets aankondigen en zal dat doen als het juiste moment
is aangebroken. Nu focus ik me op wat er in Canada en de volgende
races gaat gebeuren. Ik denk dat het goed is dat we weer gaan
racen. Dat is het belangrijkste." De Fransman moet wel wat langer
wachten in Canada, want Jack Doohan rijdt in zijn auto tijdens de
eerste vrije training. Is dat dan nog een straf voor de crash in
Monaco? "Dat heb ik ook voorbij zien komen, maar dat is totaal niet
het geval. Als coureurs moeten we allemaal een rookie de kans geven
tijdens een eerste vrije training. Ik doe dat hier. De baan zal
groen en vies zijn, het duurt even voordat het schoon is en ik heb
helaas een gridstraf van vijf plaatsen voor de race. Mijn
kwalificatie is dus minder belangrijk dan normaal. Het gaat meer om
de race."
