Red Bull geeft Verstappen ook in Canada nieuwe updates

De Grand Prix van Emilia-Romagna in Imola was het begin van het
Europese seizoen in de Formule 1. Traditioneel is de Grand Prix van
Canada een onderbreking van dat Europese seizoen, maar dat stopt
meerdere teams niet om updates mee te nemen naar het Circuit Gilles
Villeneuve. Onder andere Red Bull, Mercedes en Williams hebben
nieuwe onderdelen meegenomen naar Montréal.  RacingNews365 zet alle
updates per team op een rij. Ferrari, McLaren en Alpine ontbreken
in onderstaand overzicht. Zij hebben geen updates bij zich. Red
Bull Racing & Mercedes Het team van Max Verstappen en Sergio
Perez brengt twee updates mee naar Canada. Als eerste is de
achtervleugel aangepakt. Die beschikt over een nieuw geprofileerde
bovenkant. Dit zou er voor moeten zorgen dat de DRS-klep lokaal
meer belasting kan ervaren. Op deze manier zou de RB20 een betere
stromingsstabiliteit moeten hebben in alle omstandigheden. Wellicht
is het geen overbodige luxe, zeker gezien de weersvoorspellingen
van dit weekend. Deze update is gericht op de performance van de
auto. Verder heeft Red Bull de koeling van de remmen aangepast. Het
gat achter de voorwielen, wat zorgt voor de koeling van de remmen,
is vergroot om zo de energie tijdens het remmen meer naar binnen te
halen. Dit omdat in Montréal er de energie op de remmen dusdanig
groot is, dat er meer koeling nodig is. Deze update is juist meer
gericht op betrouwbaarheid. Bij Mercedes zien we dit weekend ook
twee updates. Een daarvan is gebaseerd op performance, de ander is
een specifieke aanpassing voor het circuit in Canada. De
Zilverpijlen hebben de ophanging van de voorwielen opnieuw
uitgelijnd om zo het begin van de luchtstroom op de voorvleugel te
verminderen. Dit moet zorgen voor een betere doorstroming naar de
vloer van de Mercedes. Verder heeft ook Mercedes de koeling bij de
voorste remschijven aangepast op eenzelfde manier als Red Bull. De
tekst gaat verder onder de afbeelding. Aston Martin, Williams &
Visa Cash App RB Ook bij de teams in het middenveld is het een en
ander veranderd. Zo heeft Aston Martin een verandering aangebracht
aan de 'beam wing'. Deze bevindt zich aan de onderkant van de
achtervleugel. Het team uit Silverstone heeft deze aangepast zodat
de constructie over gehele breedte van de vleugel meer belasting
kan hebben. Bij Williams zien we twee updates. Het historische team
uit Grove heeft een kortere stuurstang meegenomen, waardoor de
coureurs meer ratio hebben tijdens het sturen. Verder heeft
Williams een nieuwe stang in de achterwielophanging, die vooral
gericht is op het terugbrengen van het gewicht van de FW46. Het
geeft het team van Alexander Albon en Logan Sargeant ook de
mogelijkheid om de rijhoogte makkelijker aan te passen, zonder dat
daarvoor een nieuwe ophanging nodig is.  Net als bij Red Bull neemt
zusterteam Visa Cash App RB twee updates mee. Het team uit Faenza
heeft een nieuw profiel op de bovenkant van de achtervleugel
toegepast. Dit om minder drag te ervaren op circuits met hoge
snelheden, zoals het circuit in Canada. Verder heeft het team van
Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda een specifiek voor Canada
ontworpen aanpassing op de voorvleugel. De golvende onderdelen in
het middelste en bovenste stuk van de vleugel zijn kleiner gemaakt
waardoor er meer balans moet zijn op dit circuit. Stake F1 &
Haas Bij Stake F1 ook twee updates. Deze zijn wel beide
circuit-specifiek en dus puur gericht op de Grand Prix van Canada.
Het Zwitserse team heeft de achtervleugel en de 'beam wing'
aangepast om meer aerodynamische flow te hebben. Dit is gedaan door
ze van een ander profiel te voorzien, waardoor de luchtstroom
makkelijker over beide vleugels heen moet gaan. Bij Haas slechts
één update. Het Amerikaanse team heeft op de voorvleugel een minder
gebogen bovenkant, waardoor ze minder balans verliezen en de
voorvleugel efficiënter maken gezien de hoge snelheden in Canada. 

Top Headlines

Oudere Top Headlines