Verstappen en Red Bull snakken naar goed resultaat tijdens GP Rusland
Na de zomerstop is Red Bull Racing vooralsnog niet meer het gevreesde team zoals tijdens de laatste Grands Prix voor de vakantie het geval was. In Oostenrijk en Duitsland wist Max Verstappen de concurrentie nog te verschalken en in Hongarije was er een strategische meesterzet van Mercedes voor nodig om de Red Bull-coureur het nakijken te geven.
Na afloop van de vier Formule 1-loze weken brak echter een tegenvallende periode aan voor Red Bull. Door verschillende gridstraffen kwam het team van Verstappen er in België en in Italië totaal niet aan te pas. In Singapore moest daar op het stratencircuit, waar aerodynamica een grote rol speelt verandering in komen. Ook in Zuidoost-Azië kwam de Red Bull echter lang niet zo sterk voor de dag als het zelf verwacht had.
In aanloop naar de Grand Prix van Japan, die over twee weken het decor moet worden van het hoogtepunt van het seizoen van Red Bull-Honda, is het tijdens de Russische GP erop of eronder voor de Oostenrijks-Japanse combinatie. Om in Suzuka zo sterk mogelijk voor de dag te komen incasseerde Red Bull in Rusland een straf voor het wisselen van de verbrandingsmotor, waardoor Verstappen in aanloop naar de race vijf plaatsen straf kreeg.
Door de sterke prestaties op vrijdag hoopte Red Bull de schade tijdens de kwalificatie zo beperkt mogelijk te houden, maar toch waren het wederom Ferrari en Lewis Hamilton die Verstappen te snel af waren. In de race zullen Red Bull en de Nederlander zich van hun sterkste kant moeten laten zien, om zo met een zo hoog mogelijk opgeheven hoofd naar Japan te vertrekken, want als het team ergens naar snakt, dan is het wel een goed resultaat.
Tekst gaat verder onder de foto. Vanwege de samenwerking met motorleverancier Honda wil Red Bull namelijk schitteren in Japan, maar ook op Suzuka zijn er rechte stukken waar het Oostenrijkse team tijd zal verliezen op concurrent Ferrari. Bovendien bewees de Grand Prix van Singapore dat downforce niet per se meer het Red Bull-toverwoord is waarmee ze de concurrentie van hun stuk kunnen brengen.
Het enige toverwoord waar Red Bull-Honda nog op terug lijkt te kunnen vallen is Verstappen. Alexander Albon is in Rusland tot nu toe een blok aan het been gebleken van het team en stapelde in aanloop naar de race fout op fout, waardoor hij de GP vanuit de pitstraat aan zal vangen. De enige hoop van Red Bull op een positief resultaat in Japan rust dan ook in de handen van Verstappen, die de race vanaf de negende plek aan zal vangen.
Een sterke race van Red Bull is nodig om het vertrouwen in aanloop naar het Japanse Grand Prix-weekend weer op peil te houden en op het prachtcircuit in Suzuka te kunnen schitteren. Kan Verstappen zichzelf en zijn team in Sotsji dat o zo belangrijke duwtje in de rug geven? De tijd zal het leren.
Na afloop van de vier Formule 1-loze weken brak echter een tegenvallende periode aan voor Red Bull. Door verschillende gridstraffen kwam het team van Verstappen er in België en in Italië totaal niet aan te pas. In Singapore moest daar op het stratencircuit, waar aerodynamica een grote rol speelt verandering in komen. Ook in Zuidoost-Azië kwam de Red Bull echter lang niet zo sterk voor de dag als het zelf verwacht had.
In aanloop naar de Grand Prix van Japan, die over twee weken het decor moet worden van het hoogtepunt van het seizoen van Red Bull-Honda, is het tijdens de Russische GP erop of eronder voor de Oostenrijks-Japanse combinatie. Om in Suzuka zo sterk mogelijk voor de dag te komen incasseerde Red Bull in Rusland een straf voor het wisselen van de verbrandingsmotor, waardoor Verstappen in aanloop naar de race vijf plaatsen straf kreeg.
Door de sterke prestaties op vrijdag hoopte Red Bull de schade tijdens de kwalificatie zo beperkt mogelijk te houden, maar toch waren het wederom Ferrari en Lewis Hamilton die Verstappen te snel af waren. In de race zullen Red Bull en de Nederlander zich van hun sterkste kant moeten laten zien, om zo met een zo hoog mogelijk opgeheven hoofd naar Japan te vertrekken, want als het team ergens naar snakt, dan is het wel een goed resultaat.
Tekst gaat verder onder de foto. Vanwege de samenwerking met motorleverancier Honda wil Red Bull namelijk schitteren in Japan, maar ook op Suzuka zijn er rechte stukken waar het Oostenrijkse team tijd zal verliezen op concurrent Ferrari. Bovendien bewees de Grand Prix van Singapore dat downforce niet per se meer het Red Bull-toverwoord is waarmee ze de concurrentie van hun stuk kunnen brengen.
Het enige toverwoord waar Red Bull-Honda nog op terug lijkt te kunnen vallen is Verstappen. Alexander Albon is in Rusland tot nu toe een blok aan het been gebleken van het team en stapelde in aanloop naar de race fout op fout, waardoor hij de GP vanuit de pitstraat aan zal vangen. De enige hoop van Red Bull op een positief resultaat in Japan rust dan ook in de handen van Verstappen, die de race vanaf de negende plek aan zal vangen.
Een sterke race van Red Bull is nodig om het vertrouwen in aanloop naar het Japanse Grand Prix-weekend weer op peil te houden en op het prachtcircuit in Suzuka te kunnen schitteren. Kan Verstappen zichzelf en zijn team in Sotsji dat o zo belangrijke duwtje in de rug geven? De tijd zal het leren.