Marko verklaart waarom Verstappen naast poleposition greep
De kwalificatie voor de Grand Prix van Canada werd een ontzettend
spannende sessie. George Russell pakte poleposition voor Max
Verstappen, al ging het om precies dezelfde tijden. Verstappen reed
zijn snelste tijd echter later en moest het daarom met P2 doen.
Helmut Marko reageert tevreden bij Sky DE . "Ik denk dat we
tevreden kunnen zijn met dit resultaat, zeker na de gebeurtenissen
in de tweede vrije training", verwijst Marko naar de ERS-problemen
van Verstappen. "Het ging erom hoe je je banden opwarmt en ik denk
dat de opwarmronde in Q3 net te snel is geweest. Max raakte in de
derde sector poleposition kwijt ten opzichte van Russell. Maar we
hebben laten zien dat we geleidelijk beter zijn geworden, in
tegenstelling tot Monaco." Marko is optimistisch voor de race. "We
hebben de zwakke punten weggewerkt en ik denk ook dat we een goede
set-up hebben voor de race, zelfs als het regent. De Mercedessen
zijn twee tot drie kilometer per uur sneller op de rechte stukken.
Dat betekent dat inhalen mogelijk is, maar ook dat het niet
gemakkelijk wordt. Ik hoop dat onze bandenslijtage in de race
misschien iets minder is en Max kan ondertussen een race heel goed
lezen. Hij weet wanneer hij moet aanvallen en hoe snel hij kan gaan
zonder de banden te overbelasten. Ik hoop dat we vooraan meedoen."
spannende sessie. George Russell pakte poleposition voor Max
Verstappen, al ging het om precies dezelfde tijden. Verstappen reed
zijn snelste tijd echter later en moest het daarom met P2 doen.
Helmut Marko reageert tevreden bij Sky DE . "Ik denk dat we
tevreden kunnen zijn met dit resultaat, zeker na de gebeurtenissen
in de tweede vrije training", verwijst Marko naar de ERS-problemen
van Verstappen. "Het ging erom hoe je je banden opwarmt en ik denk
dat de opwarmronde in Q3 net te snel is geweest. Max raakte in de
derde sector poleposition kwijt ten opzichte van Russell. Maar we
hebben laten zien dat we geleidelijk beter zijn geworden, in
tegenstelling tot Monaco." Marko is optimistisch voor de race. "We
hebben de zwakke punten weggewerkt en ik denk ook dat we een goede
set-up hebben voor de race, zelfs als het regent. De Mercedessen
zijn twee tot drie kilometer per uur sneller op de rechte stukken.
Dat betekent dat inhalen mogelijk is, maar ook dat het niet
gemakkelijk wordt. Ik hoop dat onze bandenslijtage in de race
misschien iets minder is en Max kan ondertussen een race heel goed
lezen. Hij weet wanneer hij moet aanvallen en hoe snel hij kan gaan
zonder de banden te overbelasten. Ik hoop dat we vooraan meedoen."
