Coronel begrijpt niets van straf Perez: "Hier word ik wel een beetje moe van"
Voor Sergio Perez werd het weekend in Canada er een om heel snel te
vergeten. De Mexicaan werd voor het tweede weekend op een rij
uitgeschakeld in Q1 en haalde, net als in Monaco, de eindstreep
niet na een crash. Verschil was wel dat dit keer Perez zelf
verantwoordelijk was voor de schade aan zijn RB20. Maar het ergste
moest voor Perez toen nog komen. Want de Mexicaan reed met een
vrijwel compleet afgeschreven auto terug naar de pitstraat, iets
waar de FIA niet blij mee was. Red Bull kreeg een boete van 25.000
euro en Perez een gridstraf van drie plaatsen voor de GP van
Spanje. In de podcast van RacingNews365 wordt het voorval
besproken. Tom Coronel, zelf afgelopen weekend aanwezig namens
Viaplay in Canada, begrijpt vrij weinig van het incident. Vooral de
straf van de FIA zet nogal kwaad bloed bij Coronel: "Max reed
natuurlijk aan de leiding en die zal wel hebben gedacht: 'wegwezen
jij! Geen safety car!' Maar ik bedoel, hij had hem gewoon direct
achter de railing kunnen zetten. Daar hoef je niet voor terug te
rijden." "Maar tegenwoordig krijgen ze overal straf voor. Dit was
ook een discussie bij ons aan tafel met de mensen van Viaplay. De
FIA geeft op alles tegenwoordig straf. Vroeger reed je ook zo
terug. Tegenwoordig is alles zo gericht op veiligheid dat er bij
van alles gelijk boetes worden uitgedeeld. Er zijn te veel
regeltjes en als er meer regeltjes komen dan moet je je ook aan die
regels houden en dus straffen gaan uitdelen. En dat is waar ik af
en toe wel een beetje moe van word." "Maar weet je, nu weet je dus
dat als je veel schade hebt, dat je die auto gewoon direct aan de
kant moet zetten en absoluut niet terug moet rijden. Dat is
eigenlijk dus gewoon wat hierbij weer bepaald is en zo hebben we al
zo vaak van dit soort regeltjes erbij zien komen." Beluister de
volledige podcast hieronder!
vergeten. De Mexicaan werd voor het tweede weekend op een rij
uitgeschakeld in Q1 en haalde, net als in Monaco, de eindstreep
niet na een crash. Verschil was wel dat dit keer Perez zelf
verantwoordelijk was voor de schade aan zijn RB20. Maar het ergste
moest voor Perez toen nog komen. Want de Mexicaan reed met een
vrijwel compleet afgeschreven auto terug naar de pitstraat, iets
waar de FIA niet blij mee was. Red Bull kreeg een boete van 25.000
euro en Perez een gridstraf van drie plaatsen voor de GP van
Spanje. In de podcast van RacingNews365 wordt het voorval
besproken. Tom Coronel, zelf afgelopen weekend aanwezig namens
Viaplay in Canada, begrijpt vrij weinig van het incident. Vooral de
straf van de FIA zet nogal kwaad bloed bij Coronel: "Max reed
natuurlijk aan de leiding en die zal wel hebben gedacht: 'wegwezen
jij! Geen safety car!' Maar ik bedoel, hij had hem gewoon direct
achter de railing kunnen zetten. Daar hoef je niet voor terug te
rijden." "Maar tegenwoordig krijgen ze overal straf voor. Dit was
ook een discussie bij ons aan tafel met de mensen van Viaplay. De
FIA geeft op alles tegenwoordig straf. Vroeger reed je ook zo
terug. Tegenwoordig is alles zo gericht op veiligheid dat er bij
van alles gelijk boetes worden uitgedeeld. Er zijn te veel
regeltjes en als er meer regeltjes komen dan moet je je ook aan die
regels houden en dus straffen gaan uitdelen. En dat is waar ik af
en toe wel een beetje moe van word." "Maar weet je, nu weet je dus
dat als je veel schade hebt, dat je die auto gewoon direct aan de
kant moet zetten en absoluut niet terug moet rijden. Dat is
eigenlijk dus gewoon wat hierbij weer bepaald is en zo hebben we al
zo vaak van dit soort regeltjes erbij zien komen." Beluister de
volledige podcast hieronder!
