Audi zet 'nieuwe belangrijke stap' richting F1-debuut
Sauber Motorsport heeft bekendgemaakt dat het Stefano Battiston per
1 juni van dit jaar heeft benoemd tot Chief Commercial Officer.
Battiston rapporteert rechtstreeks aan de CEO van het Audi-project,
Andreas Seidl, en gaat leiding geven aan de commerciële afdelingen
tijdens de overgang naar het Audi F1-fabrieksteam in 2026.
Battiston is geen onbekende binnen de Sauber-gelederen. Hij werkte
als hoofd maketing binnen het team toen dit nog door het leven ging
als Alfa Romeo. Ook was hij eerder commercieel directeur van het
Audi-project. Daarnaast was hij werkzaam bij Maserati en de
belangrijke Mercedes-sponsor IWC Schaffhausen. In zijn nieuwe
functie zal Battiston onder meer verantwoordelijk zijn voor de
marketing, het merk, de content, de bedrijfsontwikkeling en de
partnerships van het fabrieksteam. "Het Audi F1-project wordt
steeds sterker. De positie van Audi op het wereldtoneel is solide
en indrukwekkend en ik ben zowel verheugd als vastbesloten om dit
project verder te brengen", aldus Battiston. "We vormen een nieuw
team met als missie een baanbrekend platform voor merken te worden,
dat de deur opent naar een cultuur die traditionele partnerschappen
en klantbetrokkenheid overstijgt. Audi's deelname aan de Formule 1
is het hoogtepunt van hun zeer succesvolle geschiedenis in de
autosport en ik ben dankbaar voor deze kans en uitdaging." Ook
voormalig McLaren-baas Seidl is blij dat Battiston is benoemd in
deze nieuwe rol. "De benoeming van Stefano is een nieuwe
belangrijke stap in onze overgang naar het Audi F1-fabrieksteam
vanaf 2026 en vormt een solide basis waarop we verder zullen bouwen
tijdens de voorbereidingen op onze deelname aan de Formule 1 met
Audi", aldus Seidl. "Ik werk al met Stefano samen sinds ik bij de
Sauber Group ben gekomen. Samen hebben we ambitieuze doelen en de
komst van Stefano naar dit programma brengt ons een stap dichter
bij de verwezenlijking ervan. Er is een race op en buiten de baan
en die we willen we beide winnen."
1 juni van dit jaar heeft benoemd tot Chief Commercial Officer.
Battiston rapporteert rechtstreeks aan de CEO van het Audi-project,
Andreas Seidl, en gaat leiding geven aan de commerciële afdelingen
tijdens de overgang naar het Audi F1-fabrieksteam in 2026.
Battiston is geen onbekende binnen de Sauber-gelederen. Hij werkte
als hoofd maketing binnen het team toen dit nog door het leven ging
als Alfa Romeo. Ook was hij eerder commercieel directeur van het
Audi-project. Daarnaast was hij werkzaam bij Maserati en de
belangrijke Mercedes-sponsor IWC Schaffhausen. In zijn nieuwe
functie zal Battiston onder meer verantwoordelijk zijn voor de
marketing, het merk, de content, de bedrijfsontwikkeling en de
partnerships van het fabrieksteam. "Het Audi F1-project wordt
steeds sterker. De positie van Audi op het wereldtoneel is solide
en indrukwekkend en ik ben zowel verheugd als vastbesloten om dit
project verder te brengen", aldus Battiston. "We vormen een nieuw
team met als missie een baanbrekend platform voor merken te worden,
dat de deur opent naar een cultuur die traditionele partnerschappen
en klantbetrokkenheid overstijgt. Audi's deelname aan de Formule 1
is het hoogtepunt van hun zeer succesvolle geschiedenis in de
autosport en ik ben dankbaar voor deze kans en uitdaging." Ook
voormalig McLaren-baas Seidl is blij dat Battiston is benoemd in
deze nieuwe rol. "De benoeming van Stefano is een nieuwe
belangrijke stap in onze overgang naar het Audi F1-fabrieksteam
vanaf 2026 en vormt een solide basis waarop we verder zullen bouwen
tijdens de voorbereidingen op onze deelname aan de Formule 1 met
Audi", aldus Seidl. "Ik werk al met Stefano samen sinds ik bij de
Sauber Group ben gekomen. Samen hebben we ambitieuze doelen en de
komst van Stefano naar dit programma brengt ons een stap dichter
bij de verwezenlijking ervan. Er is een race op en buiten de baan
en die we willen we beide winnen."
