Horner verdedigt 'veeleisende klant' Verstappen na Red Bull-kritiek

Na twee jaar van dominantie staat Verstappen voor grotere
uitdagingen dan ooit tevoren sinds de invoering van de huidige
ground effect-reglementen. De stijve ophanging van de auto heeft er
dit jaar toe geleid dat hij moeite heeft om de kerbstones en
hobbels aan te vallen, terwijl zeldzame problemen Verstappen ook
belemmeren in het verdedigen van zijn coureurstitel. Tijdens de
Grand Prix van Australië moest Verstappen al vroeg opgeven vanwege
een remprobleem, terwijl er tijdens de tweede training voor de race
in Canada een ERS-probleem was, waardoor de power unit moest worden
vervangen en het defecte systeem voor onderzoek terug moest naar de
Honda-fabriek in Sakura. Max Verstappen heeft de afgelopen weken
vaak genoeg van zich laten horen over de problemen waar Red Bull nu
mee kampt. Hij riep het team tijdens mediasessies op om
verbeteringen door te voeren en liet zich ook horen via de
boardradio. Zo uitte Verstappen in Canada zijn ongenoegen over hoe
bepaalde aspecten van de auto presteerden, maar op de zondag won
hij toch én vergrootte hij zijn voorsprong aan de top van het
klassement tot 56 punten op Charles Leclerc. Dit is natuurlijk
vooral te danken aan de complete off-day van Ferrari. Red
Bull-teambaas Christian Horner heeft Verstappen nu verdedigd.
Horner geeft eerlijk toe dat het 'een zwaar weekend' was in Canada
en 'een groots weekend in de garage' voor het team, met name
vanwege de motorwissel.  Op de vraag of hij het gevoel heeft dat er
sprake was van groeiende frustratie bij Verstappen, gezien sommige
opmerkingen, zegt Horner tegenover onder meer RacingNews365 het
volgende. "Als je strijd om een kampioenschap krijg je ook op zijn
tijd te maken met moeilijkere periodes. En Max is een veeleisende
klant, net als iedereen in het team, dus hij geeft alleen maar aan
wat het team voelt. Iedereen streeft naar uitmuntendheid. Dat is
hoe dit team is en waar het naar streeft."

Top Headlines

Oudere Top Headlines