Ferrari neemt bolide flink onder handen voor GP Spanje
Red Bull paste de auto aan voor de Formule 1 Grand Prix van Spanje
, maar Ferrari lijkt daar met een rijk pakket aan updates nog een
schepje bovenop te doen. Waar het overzichtje aan updates van Red
Bull 5 passages telt, laat Ferrari zeven aangepaste onderdelen zien
op de officiële FIA-lijst. De achtervleugel is aangepast door de
Scuderia om zo een groter bereik tussen high- en low downforce aan
te kunnen spreken. De sidepods zijn aan de voorkant aangepast om de
airflow richting de bovenkant van de vloer te optimaliseren. Dit
hangt nauw samen met een aanpassingen aan zowel de schotten bij de
aanzet van de Venturi-kanalen, als ook aan de vloer zelf en de
uiteinden daarvan. Verder naar achteren komen al die aanpassingen
samen in een aangepaste diffuser die voor meer downforce aan de
achterzijde moet zorgen. Een laatste aanpassing is gedaan aan de
aanzet van de halo, schuin achter het hoofd van de coureur. De
vormgeving is daar licht aangepast om aerodynamische verliezen te
compenseren. Later in het weekend zal de technisch analist van
RacingNews365, Paolo Filisetti, zijn kundige blik werpen op de
updates en het idee erachter verder toelichten.
, maar Ferrari lijkt daar met een rijk pakket aan updates nog een
schepje bovenop te doen. Waar het overzichtje aan updates van Red
Bull 5 passages telt, laat Ferrari zeven aangepaste onderdelen zien
op de officiële FIA-lijst. De achtervleugel is aangepast door de
Scuderia om zo een groter bereik tussen high- en low downforce aan
te kunnen spreken. De sidepods zijn aan de voorkant aangepast om de
airflow richting de bovenkant van de vloer te optimaliseren. Dit
hangt nauw samen met een aanpassingen aan zowel de schotten bij de
aanzet van de Venturi-kanalen, als ook aan de vloer zelf en de
uiteinden daarvan. Verder naar achteren komen al die aanpassingen
samen in een aangepaste diffuser die voor meer downforce aan de
achterzijde moet zorgen. Een laatste aanpassing is gedaan aan de
aanzet van de halo, schuin achter het hoofd van de coureur. De
vormgeving is daar licht aangepast om aerodynamische verliezen te
compenseren. Later in het weekend zal de technisch analist van
RacingNews365, Paolo Filisetti, zijn kundige blik werpen op de
updates en het idee erachter verder toelichten.
